Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1288938
Håller med! Men visst har väl T8-orna också det så? Det är väl bara de kommande "billigare" hybriderna som kommer ha eldrivningen på samma axel?
#1288946
joel80 skrev:Håller med! Men visst har väl T8-orna också det så? Det är väl bara de kommande "billigare" hybriderna som kommer ha eldrivningen på samma axel?
Jo det stämmer. Dock tycker jag T8orna är prissatta helt uppåt väggarna så de finns inte med i min tjänstebilsorienterade världsbild så att säga ;-) Det sägs att Peugeot 3008 kommer komma med Hybrid4 snart, den kan om priset hamnar rätt bli rätt vettig. Tiguan GTE som skulle kommit är tyvärr skrotad. Den försvann i prioriteringen efter Dieselgate :-(
#1289736
Lövet skrev: fre 28 dec 2018, 16:06 Jo det stämmer. Dock tycker jag T8orna är prissatta helt uppåt väggarna så de finns inte med i min tjänstebilsorienterade världsbild så att säga ;-) Det sägs att Peugeot 3008 kommer komma med Hybrid4 snart, den kan om priset hamnar rätt bli rätt vettig. Tiguan GTE som skulle kommit är tyvärr skrotad. Den försvann i prioriteringen efter Dieselgate :-(
Riktigt synd att de skrotade Tiguan GTE :-(
#1289760
Perra83 skrev: ons 02 jan 2019, 10:11 En Tiguan R-Line är förövriget en riktigt snygg bil!
Ja visst är de, föräldrarna hämtade ut en ny Tiguan allspace i somras och det är en riktigt trevlig bil får jag lov att säga, tyvärr dock inte R-line.
#1289804
För mig kändes det väldigt trist att köpa en till Volvo just för att dom inte har eldrift som alternativ. Även fast jag hellre skulle haft en Volvo än en Nissan.

Men funktionsmässigt är jag ändå rätt nöjd. Har adaptiv farthållare (större paketet hade typ autopilot, men då hade jag fått vänta 5-6 månader istället för ca 2.), automatiskt halvljus, rattvärme, mobilapp för igångkörning av värme/kyla, bra färddator, 360-kamera, p-sensorer runtom, riktigt bra acceleration, Android Auto/Apple carplay, GPS o.s.v.

Även det jag trodde jag skulle få mest problem med är helt okej än så länge.. D.v.s avsaknaden av Volvos stolar! Även om Leafen inte har riktigt samma standard på den sitter jag skönt och har inte fått några känningar i rygg eller ben under resorna än så länge.

Men den dagen det kommer en V60 med eldrift överger jag troligen Nissan rätt snabbt. :)
#1289815
Lite det jag menar. Du kör en bil du egentligen inte vill ha bara för att du eftersträvar eldrift. För mig är design otroligt viktigt när jag köper bil. Under vissa perioder finns det inga bilar alls på marknaden som jag tycker duger och leaf, Neo , diverse Lexusmodeller, Tesla går bort direkt p.g.a. utseendet. Dom får vara hur billiga dom vill. För att inte tala om Toyota Prius Frame. Det är ju en av dom fulaste bilarna som finns.
Tycker jag då. Såna här saker är ju 100% subjektiva och baserade på en personlig uppfattning.
#1289819
Förstår dig fullt ut. Menade bara att jag ändå känner att jag fått helt okej bil, trots att jag från början bara kollade åt Nissan p.g.a eldrift.
Att det sen blir ungefär halva månadskostnaden (t.o.m lite mindre.. med bränsle inräknat alltså) mot V60 D5 TE gör också sitt.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]