Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1290532
svergie2 skrev:Tråkigt att höra att den är såld :(

Har du en ny tråd för leafen?

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Ska fixa det.. Varit så mkt i julhelgen.. Och sen blev det magsjuka på ungarna... Bild
#1290543
fjohan82 skrev:
joel80 skrev: lör 05 jan 2019, 21:48 Bilbolaget Gävle.. Den står fortfarande på dem och är avställd.
Aha.. Får se vad den går ut för vid försäljning då.. :-)
279k trodde min säljare.. Fick 242k för den
Så dom "tar" 37k (minus momsen) i mellanskillnad! Lite väl mycket tyckte jag.. Tyckte 250k var rimligt.. Men lyckades bara få upp det från 240 till 242k.
Kollade med annan handlare också (ej volvo) men dom skulle då bara ge 220-230k.)
Jag orkade inte med att försöka sälja själv eller via KVD. KVD strulade så med mig förra gången.
#1290544
joel80 skrev: lör 05 jan 2019, 22:19
fjohan82 skrev:
joel80 skrev: lör 05 jan 2019, 21:48 Bilbolaget Gävle.. Den står fortfarande på dem och är avställd.
Aha.. Får se vad den går ut för vid försäljning då.. :-)
279k trodde min säljare.. Fick 242k för den
Så dom "tar" 37k (minus momsen) i mellanskillnad! Lite väl mycket tyckte jag.. Tyckte 250k var rimligt.. Men lyckades bara få upp det från 240 till 242k.
Kollade med annan handlare också (ej volvo) men dom skulle då bara ge 220-230k.)
Jag orkade inte med att försöka sälja själv eller via KVD. KVD strulade så med mig förra gången.
Okej, de ligger ändå "så pass högt" (många faller ännu mer)... Ja, nånstans finns ju en gräns kronor kontra besvär.
Jag fick 60 för min V50 (D2 MY11 med 20.000 mil inbytt 2017-02), den gick för 69 hos en annan handlare än Volvo. Känn som en +-0 affär med alla mellanhänder och transporter...
#1290568
fjohan82 skrev:
joel80 skrev: lör 05 jan 2019, 22:19
fjohan82 skrev: Aha.. Får se vad den går ut för vid försäljning då.. :-)
279k trodde min säljare.. Fick 242k för den
Så dom "tar" 37k (minus momsen) i mellanskillnad! Lite väl mycket tyckte jag.. Tyckte 250k var rimligt.. Men lyckades bara få upp det från 240 till 242k.
Kollade med annan handlare också (ej volvo) men dom skulle då bara ge 220-230k.)
Jag orkade inte med att försöka sälja själv eller via KVD. KVD strulade så med mig förra gången.
Okej, de ligger ändå "så pass högt" (många faller ännu mer)... Ja, nånstans finns ju en gräns kronor kontra besvär.
Jag fick 60 för min V50 (D2 MY11 med 20.000 mil inbytt 2017-02), den gick för 69 hos en annan handlare än Volvo. Känn som en +-0 affär med alla mellanhänder och transporter...
Många handlare gör så att de tar din bil i inbyte och sedan går den iväg på "aktion" till mindre bilhandlare via ett "intranät" som handlarbudet.se tex. De bilar jag syftar på är kanske lite äldre och har för mycket mil på mätaren för att ställas in i sin egna beg hall. De säljs vidare och går +-0 som du säger. Jobbar på en audi anläggning själv och så gör vi iallafall. :)
#1290571
joel80 skrev:
fjohan82 skrev:
joel80 skrev: lör 05 jan 2019, 21:48 Bilbolaget Gävle.. Den står fortfarande på dem och är avställd.
Aha.. Får se vad den går ut för vid försäljning då.. :-)
279k trodde min säljare.. Fick 242k för den
Så dom "tar" 37k (minus momsen) i mellanskillnad! Lite väl mycket tyckte jag.. Tyckte 250k var rimligt.. Men lyckades bara få upp det från 240 till 242k.
Kollade med annan handlare också (ej volvo) men dom skulle då bara ge 220-230k.)
Jag orkade inte med att försöka sälja själv eller via KVD. KVD strulade så med mig förra gången.
Undvik kvd. Jag har alltid sagt att dom är kanon, men efter det sista... nej.
Fy fan, sålde morsans bil där, massa fel i beskrivningen, köpte sen en bil till svärfar, massa fel som inte fanns med och nu strular dom med en reparation. Hela grejen med kvd har varit att man kan lita på besiktningen och beskrivningen, som det är nu måste man _se_ och kontrollera bilen. Precis det man förväntar sej att slippa.
#1290580
TommyP86 skrev: Undvik kvd. Jag har alltid sagt att dom är kanon, men efter det sista... nej.
Fy fan, sålde morsans bil där, massa fel i beskrivningen, köpte sen en bil till svärfar, massa fel som inte fanns med och nu strular dom med en reparation. Hela grejen med kvd har varit att man kan lita på besiktningen och beskrivningen, som det är nu måste man _se_ och kontrollera bilen. Precis det man förväntar sej att slippa.
Har tyvärr samma erfarenhet. Köpt flera bilar där och det alltid funkat. Nu har det varit två ggr där bilarna sett väsentligt sämre ut än beskrivningen. Den sista var närmast ett skämt. Beskrevs som i nyskick, i verkligheten var bilen så uselt omlackad att den såg ut som en polkagris. Synd, för faceliftade S4 cabbar växer inte på träd ;-)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]