Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1025647
Då har den fått lite bekantskap med min servicetekniker också.. har reagerat på att ESC-lampan blinkar i tid och otid.. t.ex när man på torr och fin väg sakta accelererar med hjälp av farthållaren (alltså 0 risk för sladd!).
Det är lite smådrygt då den stänger av farthållaren i sånna tillfällen.. plus att den ju inte ska vara så känslig.

Inga felkoder som hade med det att göra.. dock en bunt andra som hade med hybridsystemet att göra.. vi nollade alla och när jag kom tillbaka ett par timmar senare (efter att ha haft ESC-lampan blinkande igen) var det inga nya.. Nått knäppt med däcken?! (Det vibrerar eller skakar inget.. så dom är i allafall runda... :P
Bild
Användarvisningsbild
av ER
#1025650
Riktigt vacker kärra, färgen är helrätt. Bara dra lackstift på fälgen och sen antracitgrå plastidip som kosmetika och extraskydd så synns skiten mindre efter saltande skitvägar.
av Lövet
#1025668
Flera modeller av BMW har problem med att antispinnsystemet är så känsligt att mjukheten i vinterdäcken jämfört med sommardäck gör att antispinn ingriper. Tydligen är det allra värst med nordiska dubbfria däck.
Användarvisningsbild
av joel80
#1025682
Jag har Nokian hakka 8 på... precis som marwi i tråden Zanders länkade... Ska läsa igenom den.

(Förresten hade inte Volvo några lackstift i Silver Bright 936. :(
Man var tvungen att köpa hel sprayburk om man skulle ha nått.. jag ska se om jag hittar på annat håll.
Användarvisningsbild
av joel80
#1025938
Jag skriver det i den här tråden också... Jag upptäckte hur en grej funkar som jag tror jag inte läst om någonstans. Att kunna köra på förbränningsmotorn vid låg batterinivå utan att bilen drar extra soppa för att ladda batteriet till 15-20km har jag tidigare inte hittat något sätt att gå runt. Nu har jag det... genom att lägga i manuellt växelläge tvingar man bilen att gå på förbränningsmotorn, men den laddar inte batteriet som den gör både i save-läget och i hybrid-läget (om man har lågt batteri och den gått över att köra på diesel.).

Bra att veta om man vill försöka "tajma" och komma fram med så lågt batteri som möjligt. Jag slog om till dieseldrift när jag hade dryga 10km kvar till tomt batteri, för att sen när jag närmade mig mitt mål slå om till batteri för att kunna köra utanför motorvägen på batteri.
Lyckades komma ner till 5.1l/100km på en resa på 17 mil idag. Det är inte så bra som jag skulle vilja, när den väl går på diesel ligger den ca 1dl högre än min gamla V70. D.v.s 6,5l - 7,0l/100km... att resultatet ändå blir 5.1l/100km är för att jag kunde köra första två milen på batteri samt sista 10-15km.. samt några km i mitten då hastigheten gick ner lite och jag slog om till batteridrift.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1026167
Verkar som den vid dieseldrift ligger på cirka en dl högre förbrukning än en vanlig V60 D4 fwd man. Jag kör en hel del sådan hyrbil och den brular hamna på 0,55-0,58, då är det mest motorväg i 125-130km/h.

Snygg bil föresten, jag gillar den färgen!
Användarvisningsbild
av joel80
#1026168
Då jag håller lägre hastighet än dig (skyltad 110 och 120 på gps) borde jag komma ner ungefär till det tycker jag.. Fast automatlåda och 180kg batteri kanske straffar så mycket..
Igår landade jag som sagt på 5.1l/100km på min tripp Gävle-Stockholm. Då med fullt batteri från start så jag kunde köra några mil i början och slut med el. Totalt sen tankning för 46 mil sen ligger jag på 2.8l/100km enligt färddatorn nu. Återkommer med pump-siffror när det är dags. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
#1026230
Bright silver räknas tydligen som specialfärg så de gör inga stift till det. Det sa det åtminstone till mig på Volvo när jag försökte köpa det förra året efter första fälgrepan :( Är full omlack som rekommenderas på den färgen. Helt idiotiskt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 32

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]