- tis 14 jun 2016, 22:04
#1085838
Fördelen om du lägger i pure-läget är att du kan gasa lite mer innan den startar dieseln. ;)
Men man får göra två knapptryckningar nu när det är varmt, först pure och sen på auto för att få fläkten och AC att gå som vanligt.
Jag tycker bilen ändå är rätt rapp mellan 0-70km/h med elmotorn. Man är iväg snabbare än minst 9 av 10 vid rödljusen även om man bara använder elmotorn.
På landsväg och vid omkörningar slår jag gärna om i power-läget. :)
Men man får göra två knapptryckningar nu när det är varmt, först pure och sen på auto för att få fläkten och AC att gå som vanligt.
Jag tycker bilen ändå är rätt rapp mellan 0-70km/h med elmotorn. Man är iväg snabbare än minst 9 av 10 vid rödljusen även om man bara använder elmotorn.
På landsväg och vid omkörningar slår jag gärna om i power-läget. :)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13