Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1085838
Fördelen om du lägger i pure-läget är att du kan gasa lite mer innan den startar dieseln. ;)
Men man får göra två knapptryckningar nu när det är varmt, först pure och sen på auto för att få fläkten och AC att gå som vanligt.

Jag tycker bilen ändå är rätt rapp mellan 0-70km/h med elmotorn. Man är iväg snabbare än minst 9 av 10 vid rödljusen även om man bara använder elmotorn.
På landsväg och vid omkörningar slår jag gärna om i power-läget. :)
#1086216
guinness skrev:Enda nackdelen jag hittat är att man blivit en förbrukningstaliban och kör med ett ägg under gasfoten för att inte dieseln skall starta :) iofs så tycker frun att jag kör mycket lugnare och mjukare nuförtiden. Annars ser jag bara fördelar, och jag kommer aldrig mer att köpa en bil som inte är hybrid/elektrisk någonsin.

Jag ser inget problem med att bilen startar i hybridläget, sällan jag använde pure faktiskt. Använder power betydligt oftare, t.ex vid snabba omkörningar, då är den underbar och döljer den sega automatlådans växlingar.

Jag har också en evconnect typ2 kabel :) och en hembyggd adapter för CEE -> Schuko
joel80 skrev:Fördelen om du lägger i pure-läget är att du kan gasa lite mer innan den startar dieseln. ;)
Men man får göra två knapptryckningar nu när det är varmt, först pure och sen på auto för att få fläkten och AC att gå som vanligt.

Jag tycker bilen ändå är rätt rapp mellan 0-70km/h med elmotorn. Man är iväg snabbare än minst 9 av 10 vid rödljusen även om man bara använder elmotorn.
På landsväg och vid omkörningar slår jag gärna om i power-läget. :)
Nice, tack för svar! Ja precis, i Pure-läget kan man vara lite tyngre i gasfoten. Provkörde en V60 D5 TE för någon vecka sedan och gillade skarpt 0-70 som du säger, riktigt trevligt. Inga stora problem att dra upp den i 100 och ligga och mysköra på en motorväg/motorled genom Göteborg heller. Skaffade mig en EvConnect Typ 2 med, så är jag kittad när bilen dyker upp om ca 5 veckor - kan knappt bärga mig! :)

Visst kan man förklimatisera bilen innan man kör iväg och därmed spara lite batteri för nedkylning/uppvärmning?
#1086264
Jepp.. Både förvärma och förkyla kan man göra... Och man får välja om man ska ta hjälp av dieselvärmaren eller bara elen (när den är inkopplad) för värmen. Inomhus eller utomhusläge. Jag hade den i inomhusläge hela vintern förutom typ 2 veckor då det var "rysskyla" som Aftonbladet skulle sagt. :D
Den klarar att värma tillräckligt för att smälta is på rutorna ner till kanske -10... men det som tar 15 minuter med dieselvärmaren aktiv tar 45minuter med enbart elen.

När det gäller nedkylning funkar det även utan inkopplad el, men då drar det såklart lite av "färdbatteri". Dock så är det nån tidsgräns på om det är 3 eller 5 minuter. Har bara läst det, aldrig upplevt att den stängt av. Det går väldigt fort att "blåsa ur" värmen ur bilen och kyla ner den. Sätter man igång den när man är på väg till bilen så är det acceptabel temp i bilen 2 minuter senare när man kommer fram till den.
Tror att tidsgränsen endast gäller när den inte är inkopplad.
#1086633
Idag fick hon kärlek. :)

Bild

Bild

Bild

Fixade även PPS glasbehandling.
Bild

Och rengjorde lite under huven också...
Bild
#1086643
Jo.. Det blir rätt fint. Fast man får inte slarva.. :)
Damm och sånt syns rätt bra när bilen torkat. Typ om man har en sån där "hinna" man brukar kunna få speciellt under vintern.
#1114362
Det här var lite trist.. Blir ny ruta och toning. Var förbi skadereglerare idag, dom tar hand om allt (skönt med Volvia i sånna lägen.). Dom fixar även så rutan kommer iväg till firman som gjorde toningen (som alltså är tredjepart och inte nån på Volvo) så att den får fixas innan dom monterar. Vet inte riktigt hur det gått till.. har aldrig fått sånt kraftigt stenskott på sidoruta, och tycker det är märkligt att en laminerad ruta spricker på det där viset.

Nästan så man funderar lite på om den här skjutningen av lastbilschaffis i Andersberg idag har föregåtts av något i området där jag stod parkerad... eller körde, men troligen är det ett stenskott från igår eftermiddag/kväll på väg hem från Stockholm. Jag vet att rutan var hel igår mitt på dagen, såg sprickan och stenskottet i eftermiddag.

Bild
Bild
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 32

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]