Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1078891
Efter en liten tur på 110mil idag över dagen och med dryga 1500mil på mätaren totalt var det dags för första oljebytet ikväll, ett extra byte mellan varje 3kmil känns bra.. Inga konstigheter, min gamla 86mm oljefilterkopp jag köpte till min V40 för 16 år sedan passade perfekt. Det kom ut ganska prick 5.2L olja, jag tippade i fem fräscha liter. Man är ju lite orolig att överfylla när man inte har någon sticka att kontrollera mot.

Den var bra tunn och blaskig den där nya 0w-20 oljan.....
#1082324
Efter en körcykel (minst tre starter och 30km) så visades oljenivån som "Låg" när jag kikade efter. Jag fyllde då i en dl till, och efter ytterligare en körcykel visar den nu "Normal". Så 5.1L verkar va en bra mängd att fylla sin VEA diesel med vid oljebyte. Motorn skall ju rymma 5.2L, men jag har blivit avrådd att fylla så mycket då det är risk för att motorn uppfattar det som "för mycket".
#1106151
Tror ni inte på F-N att våran brevlåda hemma, som hängt där den hängt de senaste 9 åren idag fick frispel och körde rakt in i sidan på bilen när frugan körde förbi. Mycket märkligt, får bli en tur till lackeraren i morgon, lite trist på en 8 månader gammal bil.. Nåja, shit happens, det är en bil och det kunde varit värre.

Bild
#1107385
Japp, det sög... Men nu skall den mest troligt in för reparation nästa vecka, eller möjligen veckan efter. Så det ordnar till sig rätt fort, men det kostar ju en slant.

Här är svinet, står där och ser helt oskyldig ut, vilken typ!

Bild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]