Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1107506
Lådan har fått ett skavsår nere i vänstra hörnet, som knappt syns... LIte orättvist tycker jag. För några månader sedan körde posten ner lådan, undrar hur postbilen såg ut då, med tanke på hur en V40 ser ut efter en liten touch.

Jag hyser inga tvivel om att lagningen skall bli bra, lämnar den till proffs, inte till löpande bandet på Bilia...
#1107533
Låter som att postlådan har gammalt anrikt Volvo-blod i sig! Tänk de gamla klossarna 240/740, snudd på odödliga. Så det är ju en tröst i sammanhanget, lådan kanske bara är lite sur över att du har yngre damer i garaget.
#1109963
Sådär, då var den hemma igen. Jag är väldigt nöjd med lagningen av vad jag kunnat se hittills... :D

Bild



Rätt skönt att kunna ställa in banbilen i garaget igen, den har fått agera transportfordon hela veckan :lol: :oops:

Bild
#1120802
I slutet på september var bilen inne på sin första service vid 3000mil, och lite garantiåtgärder. Nu i veckan var den inne för lite backjobb då mecken tyvärr inte fick tyst på skramlet som var kring b-stolpen vid första försöket. Men nu är allt fixat, känns skönt.

I samband med detta fick bilen också nytt bränslefilter på någon kampanj, det fanns visst risk för läckage med det gamla filtret.
#1120825
Då ska det bara vara att köra på ett tag till.
Har du bett verkstaden att uppdatera alla mjukvaror?
När min va inne sist för nått.... minns inte vad men då fanns det säkert tio olika uppdateringar. Flera skulle laddas in via USB. Min ska servas i januari för första gången och då får dom ta tid för att uppdatera allt.
#1120990
Den fick de uppgraderingar som ingår i servicen plus de enheter som jag upplevde några fel med. Så ingen fulluppgradering, det tror jag inte man kan lyckas få utan att påvisa fel, och så länge jag inte upplever några fel känns det inte nödvändigt heller :)
#1165153
Bilen har rullat 4500mil och det var dags för oljebyte (byter en gång mellan varje service). Då upptäckte jag att den var lite väl kladdig under, så mycket kan väl inte mecken ha sölat när han bytte olja sist. Bokade in ett verkstadsbesök och mycket riktigt, en packbox på vevaxeln var skadad och den läckte olja. Nu är den bytt och allt är frid och fröjd.

Det är bekymmersfritt att köpa nyny bil... eller inte ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]