Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1018638
Tack jag tyckte det började bli kallt redan när vi åkte ;). Men nu har jag en lista på lite delar att leta reda på till nästa gång.
#1018654
Ja, det är ju nytt med huset men vi har åkt en gång per år eller något oftare senaste 10 åren. Men förhoppningen är väl att vänner och släkt kan använda också så det kommer till nytta. Men känner vi att det inte används eller blir en för dyr kostnad är det bara att sälja och gå vidare. Det är 15 h dörr till dörr, så det kan ju nästan vara så illa även i Sverige. Men det är klart att det kostar lite mer att åka...

Vad som behövs till nästa gång är:
# Bälten mitt och vänster bak
# Ratt ej SRS (gummit har släppt i överkant. Misstänker det är samma ratt som i 740)
# Högtalargaller vänster bak
# Nya tändkablar och stift (den vill gå på 3 cyl när den är kall, speciellt när det regnar)
# Vevhusslangar och flamfälla (eftersom de läcker olja)
# Styrstag höger (eller om det kallas inre styrled, det kluckar något när man ruckar hjulet)
# Lock till expansionkärl (det pyser lite när man stannar så det håller nog inte tätt, får fylla vatten efter 1000 km)
#1018701
Du KAN ta en ratt med airbag också, den passar rent fysiskt.

Kasta med rotor och fördelare också när du köper tänddelar, likaså kasta med vänster styrstag/styrled(vad man nu vill kalla det) också så du får fräscht på båda sidor.
Du lär ju ändå göra en framvagnsinställning efter byte av styrstagen, så då är det ju smartare att byta på båda sidorna samtidigt så slipper du göra 2 hjulinställningar när den vänstra blir kass också.
#1018734
Ok, jag tänkte att om man byter styrstag och styrled på samma gång så kan man ju jämföra längden med de gamla innan man monterar och skippa framvagnsinställning. Men det kanske inte blir tillräckligt exakt?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 36

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...