Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1292613
Inga problem att köra med "smartladdare" under en lång tid. Jag gör det varje vinter från 1 november till 31 mars oavsett om bilen står ute eller inne. Brorsan gör samma sak med sin hoj, men ibland en månad längre.

/Håkan
#1292662
Jag har en Ctek polar på traktorn. Den är inkopplad varje gång den står parkerad och har varit så de senaste 5 åren. Det är inte ovanligt att den står still 2-3månader åt gången, sedan kör jag en halvtimme och sedan står den i 2-3 månader igen.
#1318729
Jo det sitter toning bak men typ minsta mörkhet, fast jag funderar på att tona ganska mörkt i bak. Jag har kört bilar med toning på framrutan där, jäkligt otrevligt när det mörknar...
#1337153
Är det typ standard med automatlåda i Thailand? Har varit i några andra länder med vänstertrafik och de verkar föredra det.

Dels kanske för att det underlättar för utlänningar, men också för att växellägena på en manuell låda känns som de är byggda för högertrafik. Det är mycket bekvämare att dra spaken mot kroppen än att trycka den ifrån sig. Man växlar mycket oftare till 1:an och 2:an än till 5:an och backen...

Sedan har vi det faktum att de flesta är högerhänta. Det gör det obekvämt att växla med vänster hand.
#1337162
Jag tycker det känns vanligt med automat på sedaner och speciellt dyrare (utländska) bilar. Pickuper är oftast manuella. Jag har kört en del manuella också och det känns helt klart konstigt att växla med vänster hand.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 36
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!