Länge sedan jag skrev eftersom jag inte gjort så mycket på min ECC. Men så fick jag ett ryck i veckan så jag tänkte uppdatera med lite bilder!
IMG_5596.JPG (285.05 KiB) Visad 1079 gånger
Efter att ha funderat länge på hur jag skulle koppla ihop panelen med fläktstyrning eftersom det skulle behövas kontakter med så många ledare beslutade jag till sist att flytta Arduinon från fläktpanelen.
IMG_5598.JPG (112.07 KiB) Visad 1079 gånger
Genom att flytta Arduinon behövdes 8 kablar till ECC-panelen så två Ethernetkontakter inhandlades.
IMG_5599.JPG (111.1 KiB) Visad 1079 gånger
Tredje kontakten som suttit här nu
IMG_5600.JPG (241.31 KiB) Visad 1079 gånger
En MOSFET-motorstyrning som ska klara upp till 30 A inhandlades för att styra fläktmotorn. Jag kopplade in den med 6 mm2, ska väl räcka och bli över
. Den ska kompletteras med lite mer kylning bara.
IMG_5606.JPG (102.45 KiB) Visad 1079 gånger
Gäller att ha koll på alla kablar. Jag använder alla 5 analoga utgångar och alla 11 digitala med min setup.
IMG_5607.JPG (189.62 KiB) Visad 1079 gånger
Här är en relä-modul som sköter AC-kompressorn samt en spänningsregulator på 5 V som jag faktiskt behöll från den ursprungliga ECC:n.
IMG_5611.JPG (237.76 KiB) Visad 1079 gånger
Här har jag monterat alla moduler lite temporärt en en träplanka. Jag ska 3D-printa en låda tänkte jag med en stor fläkt som kyler elektroniken.
IMG_5610.JPG (297.27 KiB) Visad 1079 gånger
Såhär ser setup:en ut i dagsläget. Jag tänkte nog inhandla en fläktmotor att prova med och så ska temperaturgivare (2 st) samt kick-down brytaren kopplas in.
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18