Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1358433
frasse4 skrev: fre 10 jan 2020, 06:28 Blev lite kvällsmeck för att list ut varför den lilla platta baslådan under passagerarstolen inte fungerade.
IMG_20200107_185119.jpg

IMG_20200107_185139.jpg
Hade jag börjat med att kontrollera säkringshållaren i motorrummet, så hade jag märkt att kontakten till den säkringen ärjat. Då hade jag sluppit ta bort mittkonsolen och passagerarstolen för att komma åt baslådan :bored:

IMG_20200109_145249.jpg
Gjorde även en liten fuskservice. Har bara kört 200 mil sedan senaste oljebytet, så jag bytte bara filtret och fyllde upp det nya med olja :P

En sak som hänt är dock att den blivit lite svårstartad varm, man får ge lite gas för att hon ska hoppa igång. Det kunde hända nån enstaka gång förut, men nu är det nästan alltid när man parkerat i solen. Väl igång har den lite svårt att fång upp tomgången och stannar nästan igen. Vet inte om det blir lite dålig gnista eller om det är bensinen som blir väldigt varm eller "kokar" i motorummet. Det saknas ju huvisolering så det kan nog bli 80-100 grader därunder. Men jag ska prova att smörja upp tomgångsmotorn igen om det är den som spökar...
Är träet på växelspaken original?
#1358512

Ok67 skrev: Är träet på växelspaken original?
Ja, det vär enda trädetaljen som satt när jag köpte den. - 93 är första året med den nya rundade växelväljaren tror jag
#1358513
Jag tror jag löst mysteriet med startsvårigheten varm. Jag såg när jag kikade runt i motorrummet att det fuktat kring vacuumanslutningen på BTR:en och mycket riktigt var det bensin i den slangen. Så membranet i BTR:en läcker bensin in i insuget.

Jag pluggade BTR:en tills vidare. Är det några problem att köra utan den så länge bilen går ok?

Edit jag pluggade alltså vacuumanslutningen till BTR:en och inget annat
#1358562
Ja, jag märkte att den missade lite på låglast när jag körde nu. Men den spottar ganska bra med bränsle om man inte pluggar den och det känns som det blir värre och värre. Jag tänker att den bara sänker bränsletrycket vid låglast så det inte är fara att den ska gå snålt. Är ju värre på en turbo där man måste jobba mot övertrycket i insuget.
#1358695
Tyvärr är den ju inte så lätt att serva eftersom botten är valsad över. Men en ny på Skandix ligger på 93 Euro, annars kan jag ju köpa en ställbar eftermarknads
IMG_20200113_152729.jpg
IMG_20200113_152729.jpg (85.98 KiB) Visad 1387 gånger
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]

Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]