Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1172484
Blev inte helt nöjd med placeringen av contollern i prylfacket. Eftersom det ändå knappt blev någon plats kvar gjorde jag om monteringen.
IMG_0512.JPG
IMG_0512.JPG (174.12 KiB) Visad 686 gånger
IMG_0514.JPG
IMG_0514.JPG (102.17 KiB) Visad 686 gånger
IMG_0515.JPG
IMG_0515.JPG (72.22 KiB) Visad 686 gånger
Sensorn fick också en ny placering där den sitter för ECC:n.
Senast redigerad av 1 frasse4, redigerad totalt 0 gånger.
#1172728
Ja jag tänkte så först, men då blev det en tydlig skarv mot cigguttaget. Sedan bygger själva controllern några mm. Så jag tycker det blev en ganska bra lösning att fälla in den lite. Sedan ligger stereo MCC och askkopp på helt olika djup från början så det är inget som sticker ut.
#1173115
Ja det fungerar bra. Jag har inte fläktstyrningen på temp. Men oftast lämnar jag fläkten på 2 eller 3. Det som är lite synd är att minsta överlapp controllern klarar är 1 grad. Dvs. Den kör kompressorn till ex 28, sedan slår den på kompressorn vid 29. Ofta fortsätter temperaturen ner till 27 innan det blir varmare. Innan det hinner bli 29 hinner man reagera på att det blivit lite varmare. Många ECC har ju en liten fläkt som suger luft på sensorn för att det ska bli en snabbare reaktion så kanske jag ska satsa på det.
#1173323
Lucif3r skrev:Första gen. S/V70 har en sån där liten fläkt du pratar om, som sitter vid knapparna på instrumentbrädan. Lagom diskret och bra, dock vet jag inte hur väl den skulle passa in i en 940...
850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?

P2:orna likaså.
#1173374
Andis skrev:Coolt hur löste du detta med kick down och tids styrningen på kick down lätt små avancerat Bild
Inte så avancerat, men jag har inte kopplat in något ännu. Bara förberett med ett växlande relä som bryter strömmen när spolen jordas. Tänkte sätta en microbrytare under gaspedalen. Men jag beställde en lite tidstyrning på ebay på chans så får vi se hur det funkar. Skulle ju vara bra om den drar relät kanske 5 sekunder efter att man släppt på gasen.

Men det är inget akut att fixa, de få gånger jag verkligen behöver max acc. vid omkörning kan jag ju bara trycka på AC/Off knappen. Men det gör ganska mycket faktiskt. Provade att klocka 0-100 med och utan AC och det tar 1 s längre med AC på (från imponerande 12 s till 13 s ;))
#1173375
SBergdahl skrev:
Lucif3r skrev:Första gen. S/V70 har en sån där liten fläkt du pratar om, som sitter vid knapparna på instrumentbrädan. Lagom diskret och bra, dock vet jag inte hur väl den skulle passa in i en 940...
850 har väl också en fläkt till temperaturgivaren i ECC-panelen om man har sådan?

P2:orna likaså.
Ja, det finns säkert en anledning till att man gick ifrån placeringen i takbelysningen på 700/900. De har ju den roliga lösningen att det sitter en vacuumslang från motorn som suger luft genom sensorn.

Jag la i alla fall en beställning på en 30x30x10 mm fläkt på ebay. Tog en som var avsedd för 24 V så ska den nog inte väsnas så mycket på 12 V.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 36
Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns ov[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]