Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#999871
Micce1980 skrev:Samt ett utbyte av bilhandlartexten på nummerplåtshållaren :wink:
Det kommer, var så säker på det. :D

DayDreamer: Vi får se, jag har inte bestämt mig än.

Walkmann: Klart jag ska vårda den väl. Har spanat in din bil ett par gånger dom senaste månaderna när jag är på väg gående till jobbet. Du brukar passera mig där Dalarövägen korsar Nynäsvägen strax efter Torvalla i Handen. Har inte du någon "garagetråd på din? Om inte vore det väl på tiden, eller hur?

/Håkan
#999917
GT-mannen skrev:
Micce1980 skrev:Samt ett utbyte av bilhandlartexten på nummerplåtshållaren :wink:
Det kommer, var så säker på det. :D

DayDreamer: Vi får se, jag har inte bestämt mig än.

Walkmann: Klart jag ska vårda den väl. Har spanat in din bil ett par gånger dom senaste månaderna när jag är på väg gående till jobbet. Du brukar passera mig där Dalarövägen korsar Nynäsvägen strax efter Torvalla i Handen. Har inte du någon "garagetråd på din? Om inte vore det väl på tiden, eller hur?

/Håkan

Aha där ser man :D du får vinka nästa gång 8)
Så du går till jobbet, vart jobbar du?
Jo jag har funderat på att skaffa en..så kanske får ta tag i saken..
#999924
Walkmann skrev:Så du går till jobbet, vart jobbar du?
Jobbar i Brandbergen och går från pendelstationen i Handen till jobbet varje dag (i båda riktningarna). Har som mål att gå minst 10000 steg per dag, och det är inga problem alls att göra det.

Har svarta arbetskläder på mig med företagsnamnet (Samhall) i stora bokstäver på ryggen på tröjan.

/Håkan
#999936
GT-mannen skrev:
Walkmann skrev:Så du går till jobbet, vart jobbar du?
Jobbar i Brandbergen och går från pendelstationen i Handen till jobbet varje dag (i båda riktningarna). Har som mål att gå minst 10000 steg per dag, och det är inga problem alls att göra det.

Har svarta arbetskläder på mig med företagsnamnet (Samhall) i stora bokstäver på ryggen på tröjan.

/Håkan
Ok, ja det är bra gjort! Då tutar jag nästa gång :wink:
#1000006
Snygg bil och snygg färg, ser lite tomt ut utan vingen bak, detta var alltså inte "standard" på Classic modellerna?

Är det bara för att det är preformance som bilen saknar aux/USB? Trodde detta var standard på momentumpaketet.

Ursäkta många frågor i tråden, grattis till pärlan!
#1000010
Mini_ice skrev:Snygg bil och snygg färg, ser lite tomt ut utan vingen bak, detta var alltså inte "standard" på Classic modellerna?
Detta gäller förvisso 1.6D men misstänker att V50 D2 har samma "problem" och inte får ha vinge originalmonterad pga den lilla, lilla, mycket lilla extra förbrukning/luftmotstånd som den ger och då klarar inte bilen miljöbilsnormen.
#1000053
Mini_ice skrev:Snygg bil och snygg färg, ser lite tomt ut utan vingen bak, detta var alltså inte "standard" på Classic modellerna?

Tackar. Håller med att det ser tomt ut utan vinge, men det kommer att komma en sådan i framtiden (dock ej Volvo original). Det är nog som "Micce1980" skriver att den inte skulle klara miljökraven.

EDIT: Kollade i broschyren och där står det att det vara bara D4 R-Design och T5 R-Design som hade vingen som fabriksmonterat tillval. Till övriga fick man alltså köpa vingen i efterhand.


Är det bara för att det är preformance som bilen saknar aux/USB? Trodde detta var standard på momentumpaketet.

Med Performance gick det enligt broschyren inte att kombinera aux med Bluetooth (som min har). USB-interface fanns/finns dock som tillbehör (kostar dock drygt 3000 kr och kommer att monteras någon gång i framtiden). Dessutom går det inte att streama ljud via Bluetooth om man har Performance. Därför står det bara CD på den knappen (längst upp till höger på knappsatsen i mittkonsolen) istället för MODE.

Ursäkta många frågor i tråden, grattis till pärlan!
Det är bara kul att svara på frågor.

Tankade för första gången idag och fick i 44 liter. Hade alltså runt 8 liter kvar och enligt färddatorn skulle det ha räckt 13,5 mil men varningslampan för låg bränslenivå började lysa så jag tyckte det kunde vara dags. Vill helst slippa soppatorsk med allt vad det innebär.

Upptäckte förresten idag när jag lastade ur vinterhjulen att det låg en uppsättning tygmattor i bagaget.

/Håkan
Senast redigerad av 1 GT-mannen, redigerad totalt 0 gånger.
#1000094
MechaniX skrev:Har Performance i min bil och trycker jag på CD så får jag upp CD och BT som val på skärmen och kan streama musik från mobilen..
Bara för det så var jag tvungen att gå ut och testa och se på f*n, det funkade. :D Det gick till och med att köra via appen TuneIn Radio från telefonen.

Då kan man ju undra varför broschyren säger att det inte är möjligt.

/Håkan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]