Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1001738
Däcktätningssatsen blev väl ett standardval vad jag kan minnas efter en viss årsmodell, varpå man aktivt behövde välja hjul istället för lagningssats (tror inte det kostade något extra.)

Edit: Jag har reservhjul i min balja, men är fasen osäker på om jag skulle prioritera det vid nyköp. Hade nog utnyttjat Volvo Assistans till 110% om olyckan skulle vara framme.
#1001771
Trevlig bil du skaffat 8) Ska bli spännande att följa tråden för det verkar gå undan med uppdateringarna :D


Både domkraft och reservhjul måste man betala extra för nu.. :roll:

/Kalle
#1001840
zxcvbn skrev:Du har inte funderat på Chippa den? Hört att man kan få kring 140hk om man chippar dem eller optimerar som det heter. Om det stämmer vet Jag inte. :lol:
Funderat har jag gjort, men så länge jag har maskinskadegarantin kvar får det vänta. Bilen har bara gått 6800 mil. Sportluftfilter i originalburken kommer dock monteras framöver.

Kommer även att montera en komfortindikator från CTEK. Fick köpa en ny för jag glömde :oops: ta bort den från den gamla bilen.

Hade även tänkt ta lite fler bilder idag, men just nu går det inte. Dels regnar det och dels har jag dragit på mig en lättare förkylning. Är dock ledig på tisdag (ska in på en mindre operation på förmiddagen) och är det då bra väder på eftermiddagen kanske det kan bli lite bilder tagna.

Måste även fixa lite kåpor till hjulmuttrarna. Det saknas ett antal.

/Håkan
#1002405
Monterat två Brodit-hållare bredvid varann, den ena med fäste för mobil och den andra för gps. Dessa fästen satte jag faktiskt fast med dubbelhäftande tejp på respektive hållare. Få se hur länge det håller. La även tunnelmattan på plats.

Passade även på att ta lite bilder.
MRS 005.jpg
Den skarpsynte kanske noterar att det inte finns några emblem bak
MRS 005.jpg (86.24 KiB) Visad 950 gånger
MRS 006.jpg
Snyggare utan extraljus, eller hur? Ber om ursäkt för att bilen är lite skitig.
MRS 006.jpg (77.53 KiB) Visad 944 gånger
MRS 007.jpg
Gillar tygmattorna. Betydligt snyggare än gummimattorna.
MRS 007.jpg (63.18 KiB) Visad 956 gånger
Upptäckte dessvärre ett litet stenskott längst upp till höger på vindrutan.

/Håkan
#1002422
Mmmmm R-ratt, mysigt :wink:

Ptjae, snyggare utan extraljus ja, men visst det är trevligt under vinterhalvåret.
#1002575
Micce1980 skrev:Mmmmm R-ratt, mysigt :wink:
Nja, inte riktigt. Den ratten jag har saknar R-Designmärket. Kollade på skoj om det var någon prisskillnad på R-Designratten och den här. Det visade sig att R-Designratten är runt 500 kr billigare, märkligt nog. Själv gillar jag att ratten är avplanad lite på sidorna (hade gärna fått vara avplanad i underkant också).

Jag valde faktiskt bilen för den snygga färgen som glittrar i solljus. Kollade även på en svart V50, men jag har haft en svart bil tidigare och det var ett h*e att hålla den snygg. Bilen kom in hos bilhandlaren den 10/8. Jag var och kollade på den (och provkörde givetvis) den 15/8 och bestämde mig två dagar senare att jag skulle ha den.

Har hittills gjort av med drygt halv tank och enligt färddatorn är det 63 mil till tom tank. Dock skulle jag vilja veta varför tanken bara rymmer 52 liter på D2 när både D3 och D4 har 60-literstank.

/Håkan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]