Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1074606
Knoppen kan sitta lite men lossnar gör den! Ta dock inte i för kung och fosterland, jag vet en som fick byta spakställ pga att han vred sönder det. Min knopp lossnade däremot hyfsat enkelt.

Köpte du glasögonhållaren ny? Vad för pris isåfall?

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
#1074672
Jo de kan sitta som f-n, men det går, knoppen ska bara ner tillräckligt långt och sedan går det att vrida utan kraft. Fick trycka ner min och banka lite lätt med den andra handen så kom den loss. Upp med någon bild sen duee :)
#1074717
grillchips skrev:Köpte du glasögonhållaren ny? Vad för pris isåfall?
Den köptes ny, ja. Betalade 262,50 för den (ordinarie pris 350 kr). Passade på att köpa den när Bilia hade 25 % på allt för några veckor sedan (Bilia-Race). Köpte även mugghållaren och damasken då. Mugghållaren kostade 172,50 (ordinarie pris 230 kr) och damasken 675 kr (ordinarie pris 900 kr).

Passade även på att kolla lite mer noga vad som fanns under golvet i bagaget. Förutom kompressorn och lagningssatsen samt bogseröglan, varningstriangeln och en förbandskudde hittade jag en komfortkudde för barnstol som föregående ägare hade glömt och en oöppnad låsmuttersats. Fick förresten användning för kompressorn eftersom syrrans skottkärra inte hade någon luft i däcket.

Tankade igår strax innan jag kom hem. Tanka har ju 50 öre i rabatt fram till slutet av juli och jag fick i knappt 43 liter. Hade då kört knappt 86 mil sedan senaste tankningen (som var i torsdags), vilket innebar att bilen har dragit ganska precis 0,5 l/mil (ganska hyfsat med tanke på att det var i princip motorvägskörning från Markaryd till Slagsta där jag svängde av. När jag startade från Skåne igår morse låg snittförbrukningen i färddatorn på 0,39 l/mil, men den steg snabbt till 0,48 några kilometer efter att jag hade svängt upp på E4:an i Markaryd. Hade snittförbrukningen hållit sig på det som den var när jag startade hade jag kunnat köra 25 mil till innan tankning.

/Håkan
#1074813
Kanon, tack!
Innebar Bilia-racet att man behövde ett Bilia-kort eller var det betala o se glad ut?
Vill få tag på glasögonfodralet nu till sommaren men jag missar alltid objekten som hamnar på begagnat-sajter, 350kr är ju inget att bråka om men KAN man få det billigare så letar jag gärna liksom.
#1074823
Walkmann skrev:Snyggt blir det, satte sån i min..
Spoiler »
Vet inte om jag gillade den där, bara halva i läder och sedan det fula original "nylonstrumpe"-materialet på överdelen - ser ut som du skarvat den gamla - och varför reflex inne i bilen?
Snyggt med sömmar i alla fyra hörnen på underdelen i alla fall, men varför inte fortsätta likadant ovanför reflexranden?

Finns massor med damasker i "äka" skinn på ebay för runt hundringen, köpte min för ca 80:-
Bild

Ang. att få bort knoppen, försök få in ett finger vid damasken och känn om knoppen rör sig nedåt, den ska ned ca en centimeter på stången, kan gå rätt trögt men när den är i läge ska det inte gå åt mycket kraft att vrida den.
Damasken sitter med fyra rätt känsliga clips, (en plastring sitter som en inre ram i nederkanten på damasken) två i framkant och två i bakkant, dra närmast nederkanten i damasken mot centrum/växelspaken så kommer de loss. Själva ramen finns inte som lös reservdel så jag plockade en damask från skroten och återanvände till eBay damasken.
#1074990
P210 skrev:
Walkmann skrev:Snyggt blir det, satte sån i min..
Spoiler »
Vet inte om jag gillade den där, bara halva i läder och sedan det fula original "nylonstrumpe"-materialet på överdelen - ser ut som du skarvat den gamla - och varför reflex inne i bilen?
Snyggt med sömmar i alla fyra hörnen på underdelen i alla fall, men varför inte fortsätta likadant ovanför reflexranden?

Finns massor med damasker i "äka" skinn på ebay för runt hundringen, köpte min för ca 80:-
Bild

Ang. att få bort knoppen, försök få in ett finger vid damasken och känn om knoppen rör sig nedåt, den ska ned ca en centimeter på stången, kan gå rätt trögt men när den är i läge ska det inte gå åt mycket kraft att vrida den.
Damasken sitter med fyra rätt känsliga clips, (en plastring sitter som en inre ram i nederkanten på damasken) två i framkant och två i bakkant, dra närmast nederkanten i damasken mot centrum/växelspaken så kommer de loss. Själva ramen finns inte som lös reservdel så jag plockade en damask från skroten och återanvände till eBay damasken.[/

Man får vad man betalar för...det där ser ju ut som en gammal pösig skinnsoffa från 80-talet o matchar inte alls resten av inredningen. Orginal ska det va!
#1075057
Man får vad man betalar för...det där ser ju ut som en gammal pösig skinnsoffa från 80-talet o matchar inte alls resten av inredningen. Orginal ska det va!
Tja, det är tur att vi har olika smak, annars hade vi kört omkring i identiska 100% originalbilar allihop, det är ju allas "personifiering" som gör det här forumet!

Tycker min gör sig bra mot skinnet i stolarna:
Bild
Finns det T-tec/halvskinnklädsel till V50 med vita kantränder? :wink:
Bild
#1126876
Hade ju, som tidigare nämnts, aldrig CTEK-laddaren inkopplad förra vintern så jag tänkte jag skulle göra det idag. Det var inga problem att dra sladden från elstolpen i skarven mellan motorhuven och fronten. Jag var lite tveksam till att det skulle gå förra året. Hade av någon anledning fått för mig att det satt någon form av tätningslist mellan motorhuven och fronten, men det gjorde det ju inte så det var bara att dra sladden som jag hade tänkt från början. :D Sladden till laddaren var dessutom lika tjock som skarven så den kommer inte att bli skavd.

/Håkan
#1182692
Beställt nya däck idag. För mer info om dom nya se sista inlägget på sidan 511 i tråden "Vad har du gjort för din Volvo idag". Ska bli så j*a skönt att slippa dom bullrande Barum-däcken som i dagsläget nästan är nere på olagligt mönsterdjup.

/Håkan
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]