Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1067089
Hur står sig stötfångarskyddet du monterade förra augusti? Har sett en som haft problem med det men det kan ju lika gärna vara handhavandefel :wink:
av JEriksson
#1067359
@Gabriel, tackar och tycker att det är en bra färg då även fast bilen är lite skitig så syns det inte så väl, tycker också att den gör sig bra i XC-version. Personligen tycker jag dock inte om de 10-ekrade fälgarna, därför valde jag dessa som jag har vid köpet.

@White, det kommer att komma en Ctek Indicator på alla bilarna... De är inköpta men inte monterade ännu.

@Micke1980, förvånansvärt bra, har inte många repor på det men så är jag noga med att lyfta ur och i sakerna ur skuffen. Däremot har det "släppt" lite på några ställen i innerkant mot luckan så vi får se hur länge till det sitter fast. Möjligen kommer det hålla över nästa vinter, men sen tror jag att jag byter ut det.

När det gäller originaltoningen är jag egentligen inte så nöjd, tycker att den är för ljus.
Funderar faktiskt på att kompletteringstona bilen med en ljusare film bara för att få det mörkare. Skulle man ta det mörkaste är jag ganska övertygad om att man inte alls skulle se ut något...

// J
av JEriksson
#1067366
Lägger in en bild från en annan vinkel så ser man att toningen kunde vara bättre...
IMG_2462-1.jpg
IMG_2462-1.jpg (121.38 KiB) Visad 664 gånger
Tror det inte behövs så mycket mörkare faktiskt

// J
av JEriksson
#1094990
Av en slump fick jag reda på att Bra Bil (bl.a. Upplands-Väsby) hade kampanj på Polestar och även till D4 VEA FWD samt att jag även skulle till U-V i ett annat ärende plus att de hade tid att göra detta så fick de installera detta. Så nu har även jag en blå kartong...
IMG_2666.JPG
IMG_2666.JPG (59.24 KiB) Visad 637 gånger
Känns lite som att man vart otrogen mot den Volvo-ÅF man har serviceavtalet med och även sålt bilen men de ville inte göra installationen mot kampanj-priset, de ville inte göra något mot ordinarie priset.

// J
av JEriksson
#1095281
Är nog egentligen lite för tidigt att göra en summering...
Har bara kört ca 8 mil efter optimeringen och det i lugn takt. Kommer återkomma med en bättre summering efter nästa vecka då vi skall åka iväg på en 150-mila tripp.

Men, första spontana reaktionen är att visst känns det skillnad när man kör iväg. Upplevde att den trots känslan att det gick fortare iväg så kändes den mer harmonisk i växlingarna. Det var inte lika hysteriskt som tidigare när man har växellådan i Sport-läget, har inte heller provat den i Sport-läget efter optimeringen.

Återkommer när jag har kört den lite till.

// J
av JEriksson
#1099661
Då har man kört lite drygt 200 mil med optimeringen. Vad är summeringen då?
Ja, inte är det någon riktig "halleluja-förändring" men det är trots allt bara 19 pållar till.
Däremot är den mycket mer harmonisk tycker jag, och kanske inte lite hetsig i sport-läget som tidigare.

Bilen har även fått ett skyddsgaller monterat, köpte ett genom Jönköpings Bildemontering. Beställde i fredags kväll och strax efter lunch idag (tisdag) kom det ett SMS att paket fanns att hämta.
Galler.JPG
Galler.JPG (83.63 KiB) Visad 617 gånger
Vet att just nu kommer insyningsskyddet vara i vägen om man vill fälla upp och ner detta. Här är jag kluven...
Vill ha kvar insyningsskyddet då originaltoningen i mitt tycke är för dålig då man ser för bra in, har dock funderingar på att tona rutorna ytterligare.
Sedan kommer jag nog vilja ha gallret nere mesta tiden då vi kommer ha en transportbur för nya familjemedlemmen i bak när vi åker.
2016-07-19 525 - 1.jpg
2016-07-19 525 - 1.jpg (148.26 KiB) Visad 611 gånger
Så till att börja med kommer det bli denna kombination

// J
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1099668
De gallren är toppenbra och stör inte alls bakåt tycker jag, har samma fast deras till V50 och har aldrig känt något behov av att fälla upp det. Testade det när jag köpte det bara för att och då såg jag det inte alls i innerbackspegeln :) Är inte insynsskyddet i vägen kan det ju få sitta oavsett toning eller ej

PS: Söt voffsing :D

Behöver det repareras och därefter fyl[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men de[…]

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]