Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av JEriksson
#994585
Då har man efter att gått i väntans tider äntligen fått bilen
Det vart en V70 D4 Classic Sport med nya 8-stegade automaten

Tonade rutor, Drag och Styling-paketet blev det också samt ändrade till Ymir fälgarna också
Ljudet kommer att kompletteras med ett extra slutsteg som skall driva en bas-låda i skuffen

Innan bilen hämtades ut så fick de göra en Touchgard lackbehandling också, sedan lyckades de också glömma att sätta dit stötfångarskyddet som nu ingår i det s.k. Styling-paketet. Däremot är jag lite kluven ifall de ska få sätta dit zebra-tejpen eller inte?
Anledningen är att det kanske ser lite konstigt ut men kan det rädda stötfångaren från repor mm, därav funderingarna

Valde medvetet bort navigeringen då jag tycker min Tomtom fungerar bättre, framför allt med fartkamerorna :)

Här kommer några bilder på bilen
V70-s.jpg
V70-s.jpg (104.58 KiB) Visad 2055 gånger
V70-f.jpg
V70-f.jpg (142.15 KiB) Visad 2086 gånger
V70-b.jpg
V70-b.jpg (189.75 KiB) Visad 2060 gånger
V70-i.jpg
V70-i.jpg (110.23 KiB) Visad 2059 gånger
// J
av Jonnybcool
#994627
Riktigt snygg :) Ska bli intressant att se hur du gör med slutsteg och låda för har själv funderat lite på de.
av JEriksson
#994655
Tackar för kommentarerna

När det gäller ljudet kommer jag låta en bilradio-firma få montera ett mono-steg i skuffen som tar signalen från slutsteget som sitter under passagerarstolen. Kommer använda en hög/låg-nivå omvandlare från antingen DLS eller Audison. Steget kommer i sin tur driva en bas-låda som står i skuffen.
Visst kommer den ta mer plats än om man valt Premium Sound med Subwoofern till ca 11´ mer, men hade originalwoofern i min XC70 ett tag och min JL Audio levererar mera bas... Sedan har jag steget och basen så kostnaden är "bara" montering och kabeldragningen.

Stötfångarskyddet som jag tvekar på ser ut som på bilden nedan, utklippt från en Volvo-sida
decorearbumper_VCC07177.jpg
decorearbumper_VCC07177.jpg (76.13 KiB) Visad 1988 gånger
Hoppas ni nu förstår vad jag menar med Zebra-liknande...

// J
Användarvisningsbild
av Micce1980
#995071
Stötfångarskyddet ser trevligt ut tycker jag. Du vet ju dock bäst om du behöver eller inte. Det där lädret ser "gosigt" ut med.

Nu till min snart klassiska mening, "åk förbi mekonomen och köp en nummerplåtshållare utan reklam med" :wink:
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]