Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av JEriksson
#996332
Då har ljudet kommit på plats
Slutsteget sitter i lådan under locket, är ett DLS XM-10
IMG_1207.JPG
IMG_1207.JPG (142.72 KiB) Visad 1270 gånger
Signalen är "tagen" vid utgången på slutsteget som sitter under passagerarstolen
Det är en högnivå-signal som är kopplat till DLS HLC-4 Hög-Lågnivå omvandlare, från denna får man också en remote-signal för att starta steget
Visst skulle man kunna använda signalen direkt in på högnivå-ingången på steget, men kände att här vet man att det fungerar då jag tidigare försökt få till det utan att vara 100% nöjd när man försökt använda högnivå-ingången.

Sedan en bild på hur det nu ser ut i skuffen, visst är bas-lådan lite stor men det rockar på bra :D
IMG_1208.JPG
IMG_1208.JPG (122.77 KiB) Visad 1262 gånger
Som sagt, lådan tar lite plats och skulle man gå ner en storlek på basen till 8" skulle man nästan kunna halvera storleken. Tyvärr är man van med denna 10" så jag tror det kan bli svårt :)
Har dock en viss fundering på om man skulle få till en portad låda med 2 st 8", dock blir då lådan mycket bredare men inte fullt så djup så utrymmet ändå kanske blir mer funktionellt?

Insyningsskyddet kommer inom kort på plats, dock inte lastnäten för lådan är lite för hög
Även fått dit en textilmatta i skuffen, den är riktigt gosig

// J

PS, någon som vet vart man får tag på neutrala plastbitarna som bilfirmorna sätter sin reklam på för nummerskyltshållaren i bak?
av Jonnybcool
#996354
Snyggt :) Vart ju kanon med slutsteget under golvet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#996979
Mekonomen har skylthållare så där tog jag listen utan text och flyttade över till hållaren på bilen.
Enkelt inget skruvande.
av JEriksson
#997570
Då har man vart på Mekonomen idag, 62:- fattigare efter att köpt en ny skylthållare. Tur man har Mekonomen-kort så man fick 10% :D
Kändes lite konstigt att knappt öppna förpackningen så man fick ut listen...
IMG_1209.JPG
IMG_1209.JPG (99.33 KiB) Visad 1174 gånger
Har man också vart på Volvo och bokat in tid för dem att montera dit stötfångarskyddet som ingick i Styling-paketet man beställde

// J
av JEriksson
#999325
Då var stötfångarskyddet monterat, när den ändå var inne för detta fick de fylla i efter ett stenskott också.
241 mil han den rulla innan det kom :(
IMG_1411.JPG
IMG_1411.JPG (139.76 KiB) Visad 1181 gånger
Så vart resultatet, hoppas man nu får nytta av zebran...

/ J
Användarvisningsbild
av grillchips
#999349
Tjusigt! Du kommer definitivt få nytta utav det, jag är försiktig när jag lastar men likt förbannat är stötskyddet tok-repat till den grad att jag överväger att köpa ett nytt.

Sen edit:
Visst är det snyggt utan stötskydd men om jag någon gång köper en bil UTAN det, så är det det absolut första som köps till bilen, förmodligen innan jag ens gjort första tankningen.
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#999367
Mycket stiligt resultat :-)-) detaljerna gör ju helheten.

Fick du 12v-uttaget på plats?
av JEriksson
#999379
Inte ännu, tummen sitter fast om man skall göra något själv...
Förhoppningsvis hinner man göra detta till helgen.
av JEriksson
#1009103
Lite har det hänt sen sist...
12 v-uttaget i bagaget monterat sedan ett tag tillbaka, har inte använt det ännu...
Har dock ingen bild på detta, men är ganska övertygad att ni vet hur det ser ut

Satte också dit en liten diskret dekal på bilen, alltid kommer det reta någon
(svårt att fota utan att allt speglar sig i bilen)
IMG_1421.JPG
IMG_1421.JPG (62.88 KiB) Visad 1144 gånger
Bilen har nu rullat drygt 550 mil sedan den kom i trafik, lite ovant att inte behöva tanka så ofta jämfört med den "gamla" XC70 D5'an
Kanske kommer man gå ner i vikt nu när man inte är så ofta och handlar en choklad-bit i samband med tankningarna :D

/ J
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]