Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av dissonans
#1099812
Hur känns bilen/växellådan i icke-sport-läge nu efter optimering? Vid lite till måttligt gaspådrag tycker jag att lådan för det mesta slirar lite på tvåan innan den tar lockup. Gasar jag på lite mer så att varvet efter växling till tvåan från ettan hamnar lite högre så tar den lockup direkt. Har den åttastegade lådan bara partiell lockup på tvåan kanske?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1099820
Välj helt klart lite mörkare toning och ta ut insynsskyddet. Vovven kommer uppskatta lite mörkare och svalare utrymme.
Hur stor blir Ludde när han/hon är fullvuxen? Tänkte på vad du ska ha för bur. Vi har en bur från Artfex.se Kanonbur verkligen!! Helt tyst utan skrammel, bra lucka med gasdämpare som håller luckan i öppet läge. Har en small storlek till våra två mops hannar på 11.3kg och 11.6kg. Dom sitter och ligger bra i buren. Krokarna som man kan montera på sidan av buren el vart man vill egentligen som är till för typ koppel hänger jag matkassarna på.
av MickePåcke
#1101130
Stilren kärra du har :D Är själv intresserad av att montera in en sub i min V70. Vet du vilka kablar/färger på originalslusteget som använts till att vidarekoppla till DLS HLC-4 ? vart har du monterat din HLC-4 ? Hoppas du förstår mina frågor :roll:
av JEriksson
#1101261
@Micce1980 , håller med om att det inte alls stör när det är nerfällt så det kommer nog att hänga ner i fortsättningen.

@dissonans , upplever bilen mycket mer harmonisk, behagligare när man åker iväg. Upplever inget slir men man har nog blivit för gammal eftersom man aldrig tokgasar från start numera. Det där andra angående partiella har jag inte en aning om...

@Perra83 , kollade lite på dessa burar men de är alldeles för stora... Har även tittat på andra burar liknande men de är också för stora, eller egentligen är alla burar för höga. Han blir bara mellan 3,5-4 kg när han är vuxen så det är ingen stor jycke, så till att börja med har vi nu en s.k. transportbur modell XS som vi fäster i bak. Tror att det är säkrare för alla djur ifall det händer något att de inte har för mycket volym att fara omkring i. När han växt färdigt kommer vi titta på en ny lösning. Sedan när det gäller toningen så kommer det förmodligen bli lite film på rutorna också, skall bara bestämma sig för hur mörkt till och vem som skall göra det.

@MickePåcke , kul att du tycker den är stilren. När det gäller inkopplingen så tar jag och erkänner att jag lämnade bort inmonteringen av DLS:en samt kabeldragningen. Kollade lite snabbt under stolen och det är inte lätt att direkt se vilken kabel de tagit signalen ifrån. Själva Hög/Låg-nivåomvandlaren sitter under den undre lådan på högersidan (bredvid slutsteget fast dold bakom), hoppas du förstår vad jag menar.

// J
#1290704
Oj, såg att det var länge sedan någonting uppdaterades här.
Vad har hänt med denna fram tills nu när den är såld är egentligen inte så mycket...
Bilen är servad varje år utan problem, hunnit med en besiktning som inte heller lämnade något större avtryck.
Uppdaterat nummerplåtsbelysningen till Volvos LED, är väl som är gjort förutom en ombehandling av Touchguard-skyddet.

Men, nu är bilen såld då det har tillkommit en till elbil på uppfarten. Dock inte det optimala valet eftersom det inte går att få något drag på den.
Därför är den nya bilen en s.k. personalbil som jag kommer att ha i 3 år, sedan kommer det förhoppningsvis finnas mer elbilar med möjlighet att få med dragkrok. Visst att det finns 2 modeller idag som det går att få med dragkrok, dock är de f.n. lite för högt prissatta.

Då bilen såldes till min far kommer jag även i framtiden ha möjligheten att låna den de gånger vi behöver åka till fjällen med skotersläpet bakom, samt de gånger man behöver ta släpet till sopstationen med sopor mm.

Så förhoppningsvis har Volvo något bättre elektrifierat när leasingperioden för denna bil går ut om 3 år, annars kan detta ha varit min sista Volvo efter att man i princip alltid haft Volvo.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]