Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1125269
DayDreamer skrev:Ser bra ut :-)-)

Hoppas bara på att du använder tolkar när du byter kamremmen :)
Fick låna tolkar men det följde inte med på bild :)
Vart mycket veckan som va, dottern fyllde 6 år och det ska ordnas kalas samtidigt som jag gjorde klart mina sista styrkelyft-pass, men nu tar jag ledigt från gymmet 1 vecka för att vila upp lite och skruva i bilen.

Satte ihop det viktigaste i motorn såsom tändkablar, jordkabel, fläkt och luftburk för att göra en provstart på bilen, så man vet om toppen ska bytas eller inte..
Uppstart

Tomgången kan diskuteras MEN den startade! :-)-)

Sedan skulle dämpare och fjäder på högersidan bytas så det blir klart, ena bulten till dämparen gick av och muttern till fjädersätet snurra (ovanligt?).. men efter div våldsamma ingripanden så är allt löst redo att bytas ut imorgon, tänkte jag iaf..
Bild
#1164900
Nu är våren halverst kommen till Västerbotten och bilen får vakna ur sin dvala.
Då min "pendlarbil" vart påkörd och inlöst kommer tempot ökas på lite för att få den röde ut på vägarna igen.

Först ut fick jag tag på en röd 96a för en billig peng som kommer vara donatorbil.

Bild
Dit med huvklädseln.

Bild
Framskärmen på plats

Det som är kvar för en besiktning är lite avpasupphängningar och drivknutsdamasker och gå igenom alla lampor.
#1167041
Påsken över, ingen bebis än och några timmar i garaget.

Bort med japsdämparen :oops:
Bild

Tappat bort ena listen som satt på bilen från början så fick bli från donatorbilen sålänge
Bild

Växelspaksknopp!
Bild

Hade ett rosthål i dörren och tyckte att det var smidigare att byta än att rostlaga.. trodde jag, flytta över plåten för elhissen och kablage, ja de tog sin lilla tid.
Bild

Bild
#1167146
Jag älskar sådana här trådar. Min så väl när 850GLT kom 92 och jag fick låna ett exemplar av handlaren för provkörning. Det är bilarna man minns från sin ungdom som är de bilarna jag gillar bäst.
#1167294
Lucif3r skrev:Uj... Den dörren lär poleras "lite" :lol:
Jo den lär behöva en nätt putsning ;)
MartinS skrev:Jag älskar sådana här trådar. Min så väl när 850GLT kom 92 och jag fick låna ett exemplar av handlaren för provkörning. Det är bilarna man minns från sin ungdom som är de bilarna jag gillar bäst.
Är ju min första bil så något extra är det allt dessutom
#1180213
Varit dålig på uppdateringar det senaste, vart pappa för tredje gången den 25e april. Därefter flyttades min pappa hit till ett äldreboende, ner igen och tömma villan på allt samt div möten med mäklare osv osv..

Men bjuder på bilder av det som gjorts.

Ett gammalt modell trasigt motorfäste
Bild

Nytt vs gammalt
Bild

Gick förbaskat smidigt
Bild

Därefter skulle ABS-systemet ses över, har aldrig fungerat och inget som bilprovningen påpekat. Visade sig att båda baktill behövde bytas, höger fram hade kabelbrott och vänster fram trasig givare samt ingen krans..

Bild

Bild

Bild

Bytte såklart damask samtidigt, dock tog lyckan slut då bromsoket kärvar nå så djävulskt när nya klossar skulle på, så där står jag nu. Är kvar ny damask på andra sidan samt klossar sen drar det ihop sig för besiktning för första gången på sisådär 7 år.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]