Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1069432
Inget superhäftigt idag, städat i garaget och satt dit en diskbänk för rengöring av bildelar och satt på sommarvåfflorna på våran Saab. Men bjuder på 2 bilder på bultar och skruvar som legat i citronsyra i ca 3 dygn!
Bild

Alla 850 ägare vet nog hur dessa brukar se ut ;)
Bild
#1072446
Valborgs med allt vad det innebär men bytte under fredagen ventilkåpspackning på 98as Audi A6 med en mysig v6, städat garaget m.m men idag las det någon timme på den röda.

Rev ner sidokjolen bland annat
Bild

Bild

Plasten över torkarmotorerna rök med, det ska finnas ett dräneringshål där..
Bild

Jordflätan som var av (se tidigare inlägg) fick ligga i citronsyra och såg mycket bättre ut nu.
Bild
#1078528
Stått lite still det senaste, fullt upp på jobbet samtidigt som man ska gå kurs som skyddsombud, men man kan alltid skruva loss nåt och lägga i rostbadet.

Som en huvlåset?
Bild

Efteråt, men den får ligga någon dag till
Bild

Jordflätan vart riktigt fin
Bild
#1083491
Ja det har varit lite stiltje det senaste, de ska besiktigas och repareras bilar, husvagn som ska göras iordning och en massa på jobbet.. Men har lite bilder att bju' på!

Målad och monterad huvöppnare, bytte till nya insex-bultar samtidigt
Bild

Gott om utrymme!
Bild

Prövade Biltemas plastfärg. Vart helt okej
Bild

En smutsig och ledsen kylare
Bild

Som blev tvättad och målad på frihand ;)
Bild

Även plastskärmarna fick sig en omgång färg
Bild
#1122444
Efter mycket elände med pengabrist, tappat intresse för bilen m.m där det bara var ett samtal bort från skroten så tog jag mig i kragen och gjorde slag i saken, med lite sponsring från farsgubben gjordes lite beställningar till bilen.

Bild
Sänksats + dämpare från Vparts och kamrem och repsats för dämparna från Skruvat.

Bild
Satt som en fläskläpp och bilen kan nu rullas i garaget.

Just nu pågår kamremsbyte där remmen nu är av och vattenpumpen ute, fortsättning på bytet blir imorgon..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]