Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#941478
Hej, tänkte presentera min bil här som jag köpte i november 2014. Det är en S80 V8 AWD Exucutive MY08. Har länge velat ha en S80 Executive och eftersom det kom ut en med rätt utrustning var det bara till att slå till på bilen efter en provkörning! ;) Dessutom har den en väldigt bra historik också då det tidigare bara varit en ägare på bilen innan & han köpte den splitter ny med en massa extra roliga tillval. Bilen har alltid varit regelbundet servad på Bilia hela sitt liv. Är sammanfattningsvis nöjd med bilen. Fälgarna är pricken över i:et på denna bil kromade 18" Balius fälgar. Har aldrig sett det tidigare innan. Är väldigt imponerad av Dynaudio premium sound klart & fint ljud med bra tryck i ljudanläggningen. Dock så hade man velat ha en S80 MY14-15 med Senus då dom känns mycket nyare & modernare. 8) Mer bilder får jag fylla på efterhand när sommarhjulen åker på. :)

S80 V8 AWD (315HK) Modellår 2008

Utrustning:
*Executive
* Svart Metallic
*18" Balius Kromad
*Driver Support med b.la:
Adaptiv konstantfarthållare
BLIS: Kamera för döda vinkeln
*Sollucka
*Blåtands handsfree
*DVD bak skärm i f-nacksk
*El.manövrerade framstolar
*Eluppvärmda spolarmunstycken
*Four-C Aktivt Chassi
*Innerbackspegel automatisk avbländning m. kompass
*Kylbox i Mittkonsol, med kosta boda glas & S80 kapsylöppnare
*Nyckelavst. kr-kudde pass
*Keyless
*Parkeringshjälp fram/bak
*RTI - Navigationssystem
*Solgardin till bakrutan
*Träratt
*Uttag för hörlurar bak
* Klädsel: Beige/Gräddvit S-läder 2F1L

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 2 simonhalmstad, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av grillchips
#941528
Tjusig! Hur gick det med haveriet förresten?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#941534
Jo det gick bra, det var bara bränslepumpen som lagt av, kostar ca 9.000kr , surt! Hade kunnat gå till MY14 Baklyktor istället. ;) Men det är bara & betala, fick även prisuppgift för oljebyte i automaten har läst här på forumet att det ska va bra, låter dom göra det samtidigt, kostar ca. 3.700kr vilket borde vara en bra investering.
Användarvisningsbild
av grillchips
#941538
Sura pengar förstås men tur att det inte var värre än så. :)
Året har bara börjat så du hinner nog roffa åt dig ett par MY14-lyktor innan sommaren ska du se. ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]