Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#945646
Ja det får ta och bli servoolje byte snart efter som det är blandat med röd ATF olja och grön olja i min vilket jag har förstått inte är så bra att blanda. Det kommer att bli Volvo original grön servoolja i min bil eftersom det står så i instruktionsboken.

En fråga är det någon skillnad på den "nya" servopumpen mot den gamla servopumpen på en S70?
#945916
Jag skulle ha skrivit vad jag menade (S) Det jag tänkte va om det var någon skillnad i styrningen typ att den nya pumpen är mera lättstyrd än den gamla. Jag undrar mest efter som jag och en annan jämförde styrningen på våra bilar det var samma bilar och min var mycket mera lätt styrd än den andras.
Min bil har den nya pumpen och den andra bilen har den gamla pumpen.
#945968
Ja jo det är det ju så klart vad är det mer som kan påverka styrningen? Däcken har vi rätt lika. Min har 205/55-16 och den andra 215/55-16 lite bredare men inte mycket.
Styrväxelns kondition påverkar väll den också antar jag.
Är det någon skillnad på import och svensksåld?
#946204
Lucif3r skrev:Kan ju ta som exempel, när jag köpte V70in så var den så tungstyrd att den var på gränsen till okörbar.
Smörjde upp knuten mellan rattstång och styrväxeln och motionerade ratten lite, sen dess har det fungerat hur bra som helst... Och detta var snart 3år sedan.
Vad använde du för olja? var det vanlig 5-56/wd-40?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 252

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]