Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#943950
Sådär då har man bytt glykol, expansionskärlet, alla slangklämmor, termostaten och o-ringen till oljereturen från turbon :D Det tog längre tid än väntat men man ska inte ha bråttom :) och så klart så skulle oljetrycks röret jävlas med en :evil: Det var som sagt på tiden att byta slangklämmorna till kylaren skruven gick av så jag fick kapa bort dom :lol:

Skulle även montera in ett sportluftfilter från Biltema i original luftlådan men nej bara för att jävlas det med så passade det inte :-(O) Filtret var för litet ändå stod det på filtret och biltemas hemsida att det skulle passa till min bil :cry: Ska ta och lämna tillbaka det hoppas dom tar emot det eftersom förpackningen är öppnad men tycker då att dom inte borde sälja det nu när det inte passar som det ska göra.
Filtret var förlitet med 1,5 cm på längden och bredden suck.
#944569
Går det smörja upp spännrullen till multiremmen och vad ska man smörja den med? Den låter som värst när det är kallt och den råkade få sig en liten dusch av bromsrengörning :lol: så nu låter den även när motorn är varm. Det är inget skrikande ljud utan mer ett litet tickande ljud.
#944582
White skrev:Nej, det är JR filter om jag inte minns fel. Bl.a ATM säljer K&N och dom är riktigt bra filter, fast dyra.
ok då ska jag kika på det :) En får nog vara bered på att betala lite extra om filtren ska vara bra och passa i luftburken.
Vad jag har hört så är insatsfilter bättre än öppna sportluftfiltren är det så ??:-/
#944589
Ska du ha öppet filter så gäller det ha riktigt avskärmat så man inte suger varmluft från motorutrymmet. Jag kör med K&N insattsfilter då jag tröttna på pustande och fräsandet från öppet filter :P . Köpte mitt insattsfilter på blocket för småpengar. Oanvänt vad det oxå :D
Löprullen bör du nog byta inom snar framtid. Har lite oljud i min rulle oxå men inte orkat byta den ännu ;-//
#944781
Nexus skrev:Ska du ha öppet filter så gäller det ha riktigt avskärmat så man inte suger varmluft från motorutrymmet. Jag kör med K&N insattsfilter då jag tröttna på pustande och fräsandet från öppet filter :P . Köpte mitt insattsfilter på blocket för småpengar. Oanvänt vad det oxå :D
Löprullen bör du nog byta inom snar framtid. Har lite oljud i min rulle oxå men inte orkat byta den ännu ;-//
Det blir nog ett insatts filter :) Ja spännrullen var inte speciellt billig på Volvo nästan 800 spänn :-O) Det låter inte så mycket i min än som det gör för min kompis det låter som att spännrullen snart kommer flygandes. :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 252

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]