Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#939426
Tycker du ska måla bromsar i bilens färg. Det kommer bli snyggt. Bilen har ju en ganska neutral färg.
Har mina i bilens färg efter testat div färger innan och detta tycker jag blev snyggast.
Bild Bild
#939475
JE Jr skrev:Hej!

När du byter glykol ska du byta slangklämmorna till kylarslangarna med!! Särskilt de undre har en tendens att rosta av efter dessa år, och då blir de lite tråkigt minst sagt.
Japp jag ska byta slang klämmor samtidigt som jag byter glykol :)
Nexus skrev:Tycker du ska måla bromsar i bilens färg. Det kommer bli snyggt. Bilen har ju en ganska neutral färg.
Har mina i bilens färg efter testat div färger innan och detta tycker jag blev snyggast.
Bild Bild
Ja jag har ju till sommaren på mig att bestämma mig. Men som du skrev att bilen har en ganska neutral färg så skulle nog bromsarna göra sig snyggt i bilens färg :)
#940693
Sådär då har man bytt styrleder idag. Det blev en märkbar skillnad :) Nu är den inte lika vinglig på vägen något mer :)

Sen så upptäckte jag att den läcker olja vid returen från turbon som går ner i blocket som är ganska vanligt på dom. Ny packning inhandlat för 24kr :shock: trodde ej att den skulle vara så billig. Ska passa på att byta glykol samtidigt då man är tvungen att lossa turbon och släppa på slangar så att vattnet rinner ut. Jag fundera på att även byta termostat och då är frågan är biltemas något att ha ??:-/ Det borde ju inte vara något större fel på biltemas mot Volvo original.
#940711
Ska du byta packningen på oljereturen ta även o-ringen som går ner i blocket. Är bara småpengar det handlar om.
Du behöver inte lossa något extra för byta packning+o-ringen. Ett fäste på röret och 2 skruvar som fäster det mot turbon. Ta det underifrån så är det absolut inga konstigheter alls.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 252
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]