Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1318995
Jaha denna dagen trodde jag inte skulle komma men den kom :-(

Kan dra historien lite snabbt om vad som har hänt.
Åkte på motorvägen och skulle gasa på (gasen i botten 8-) ) det gick inget bra.... bilen tappa all ork å började gå riktigt dåligt, lyckades iaf ta mig hem för egen maskin. Väl hemma började felsökningen och kom fram till att cylinder 1 och 5 saknade komp. Tänkte att den kanske har tappat oljefilmen på cylinderväggarna för då kan den ju förlora komp men hällde i olja å blev ingen skillnad, bestämde mig för att riva toppen och såg då problemet. Avgasventilerna på cyl1 och 5 var det hål i :-/ dom måste ju ha bränt sönder... Otroligt nog har Turbon klarat sig :-o iaf volvo skulle ha 750 spänn styck för enbart ventilen :-o 3200 kr skulle kalaset gå på inräknat blockpackning men inte inräknat diverse brickor å annat som ska bytas. Sen var det en massa andra slitage delar på bilen som började ge upp och rosten började komma lacken började släppa (Dåligt lackad av förra ägaren) så kände inte för att kosta på den något mer. Så idag vart den bogserad till skroten men tog ur allt som jag har satt i den iaf, mycket av det går iaf att sälja 8-)

Så nu är jakten igång på en ny bil :-) 8-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1319003
Tråkigt, tur att det inte var "värre".. Kanske bara jag men varje gång jag läser "skrotad" i en rubrik antar jag automatiskt att det krockats :p

Ett alternativ hade ju annars varit att köpa en topp från skroten och byta rakt av. Trasiga ventiler hör inte till vanligheten direkt. Men förstår att du kände lite "att du inte orkade" längre, om det det började krypa fram allt fler fel på bilen. Ett fel här, ett fel där, det plockar på rätt fort.

Blir det en x70 igen eller vad ska du skaffa nu? :)
Användarvisningsbild
av Briander
#1319253
Tråkigt att höra, har följt den här tråden länge ändå! Men kul att leta ny bil också :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1319966
@Lucif3r, Letade att efter topp på skroten men hitta ingen :-( precis det var ganska mycket delar som var på väg att ge upp som jag hade fått vart tvungen å bytt i år. Sneglar lite på S80 99-06 då dom står ganska lågt i pris, har även kollat på S60 och V70 runt samma årtal men tycker dom bara är löjligt dyra. :bored:

@Braweheart, Japp, det var inget vidare.

@White, Tackar, det gör jag med för en blir ju så jäkla stransatt utan bil.

@Briander, Jajamän alltid roligt att köpa en ny bil :-) hade ju dock hoppats på att kunna sälja min innan allt detta hände :-(
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1320072
Beklagar sorgen grabben mycket tråkigt. :-( . Min S70 GLT vart riktigt påkörd ute på parkeringen av mina kära pundargrannar. Den var nybes o nyskattad nya bromsar runt om mm. Så jag vet hur det känns typ. Jag håller med om att S80n åker man kanon i men det är ju en riktig gubbkärra. S60 gillar jag med snygg kaross för o vara en modern bil. Lycka till.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1320089
S80 har mycket gubbstuk över sig, ja, men redigt fina glidar-kärror. Det är väl i stort sett den enda 'nyare' bil jag tycker man åker riktigt skönt i. Sköna säten, lagom ljudisolerad, och lagom med lull-lull.
S80 finns ju med T6a (98-01 som 2.8l, 02-05 som 2.9l) också :P ... Visserligen är automatlådorna på dom skrot, men kör man lite lugnt så brukar dom hålla......................... Fast köra lugnt tar ju bort lite av vitsen med en T6a.... :oops:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1320111
S80n är riktigt snygg tycker jag. Inte på det sportiga sättet. Gubbigt är att köra SUV ;-)

Det är nog vettigt att hålla sig till en turbofemma med hänsyn till växellådan.
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
Köpråd

Skrev in en annan tråd. Men en hybrid med to[…]

Hej, Som rubriken lyder har min V50 1.6d frå[…]

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]