Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1166690
Om kolven sitter åt båda håll borde det gå att lossa den utåt med bromspedalen. Mer våld än så tror jag du har svårt att utöva på den utan att kvadda något faktiskt. Särskilt fram där det är enkolvs, då behöver du ju inte ens låsa fast något bara ta av oket. Trycker du ut kolven lite borde det gå att byta damasken.
#1168096
Har kollat upp lite mer med dessa bussningarna och länkarmen bak känner jag mig redo för att göra men sen var det just dessa bussningarna https://www.skruvat.se/Bussning-lankarm-P12252.aspx Verkar nästan vara svårare att byta dom än länkarmen, troligtvis så lär jag inte kunna byta dessa bussningarna utan en lyft. :| plus att det verkar vara garanterat att skruvarna går av då det är alu blandat med stål, genialiskt :roll: :|
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1172112
Två nya däck goodyear fick det bli plus en hjulinställning idag, så nu går bilen spik rakt igen :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1178591
Här står det bara still just nu, hjullager haveri är på g... jäkla kass kvalité det är på dessa lager då när dom inte håller längre, fast vad förväntar man sig av Biltema egentligen... Batteriet är så gott som sopslut då det inte går att lyssna på radion i mer än 1 minut innan batteri spänningen är nere på 11 volt :lol: Motorlampan tände sig härom kvällen också men antar att jag råkade tanka i lite för mycket etanol sist :lol: en tankning med lite bensin så slocknade den så snällt efter ett tag. Annars så rullar bilen på som den ska :D
  • 1
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 252

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]