Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Ronne
#978663
Nu har bilen varit inne på sitt första verkstadsbesök. Lampan för avgasrening tändes så det var bara att boka tid för åtgärd.
Felsökning gjordes men inga fel funna.
Mekanikern berättade att det var "kampanj" på mjukvaran till nya T5 motorn så den laddades in och än så
länge verkar allt ok.

Jag klagade också på strul med keyless ibland och tydligen var det en mottagare i bilen som var dålig , så den blev bytt.
Även räckvidden på "vanliga" fjärrkontrollen blev ordentligt bättre , förut funkade den max 10 meter från bilen ,
nu är det säkert 50m + .

I övrigt rullar den på bra , la på Sonax Xtreme Protect + Shine lackskydd. Blev nöjd med resultatet.
Bilagor
DSC01394.jpg
DSC01394.jpg (410.02 KiB) Visad 683 gånger
DSC01414.jpg
DSC01414.jpg (391.03 KiB) Visad 664 gånger
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#978768
Trist när det ska hålla på att strula, skönt ändå när det löser sig :)

Vi får ta och fota kärrorna tillsammans någon dag :D
av Schmoyoho
#980902
Tänkte säga att 8 hk för 9200 kr var i det snålaste laget men 50 Nm tror jag däremot märks. Skumt att de tagit bort graferna över vrid och effekt dock, det är ju det som är det intressanta att se, typ när vridmomentet plötsligt slutar öka vid ett visst varvtal.

Ska bli intressant att höra också vad polestars nya *erhrmrmhrmh* trams med gear hold och annat kringtjafs innebär. Kanske bara jag som är skeptisk men känns som att mycket av det som man får borde funnits i sportläget på lådan till att börja med.
av Ronne
#981029
Det blev snabba ryck. Fick trimmet inlagt direkt.
Gick loss på 7900 med rabatt.

Har bara kört hem bilen så har inte märkt nån skillnad på den sträckan.
Får försöka ta mej ut i helgen å testa lite mer inspirerande körning.....
Bilagor
polestar.jpg
polestar.jpg (103.29 KiB) Visad 573 gånger
av Ronne
#986161
Cellen85 skrev:Hur var upplevelsen med PS? :)
Positiv.
Märks större skillnad mot vad man skulle tro med dom ynkliga effektökningsuppgifterna.
Ligger man i 50-60 ca å skickar på så är det tur att det finns nackstöd :wink:
I sportläget så växlar lådan ordentligt hårt , upp till 90 så blir det däckskrik vid växlingarna med ESC urkopplad :D
Vid normalkörning så går den lika mjukt å fint som vanligt :-)-)
Jag är nöjd med optimeringen.
av volvobagaren
#987856
OJ, villken bil :D det var väldigt stilig och framhäver linjerna bra! :-)-)
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]