Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C30robban
#930907
Ronne skrev:
C30robban skrev: vad är det för dimension på däcken
Det är samma som original 235/40-18 Nokia hakka 8
Okej :) mina är en aningen mindre, 205/60-16 Nokia hakka 8 :roll:
Användarvisningsbild
av daSea
#930951
Alla tummar upp för den bilen! Läcker...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#931626
Jag är lite sugen på en (nästan) likadan! Hur tycker du att den är? motor/låda/prestanda?

Jag har kört en i ett par dagar bara så inte tillräckligt för att se hur den är att leva med! :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
#931667
Vare din blåa S60 som smällde strax efter inköp? Vet att någon här på forumet i stort sett precis hämtat ut en sådan när olyckan var framme.
av Ronne
#948885
En liten uppdatering , häromdagen uppnåddes den fantastiska körsträckan 100 mil.
1000.jpg
1000.jpg (484.66 KiB) Visad 621 gånger
Lite intryck av bilen efter 2 månader :

+ Motor : Går tyst å fint , hör den inte alls när jag kör så den verkar sköta sej där framme.
Bränsleförbrukningen ligger på ca 0,95 och jag kör nästan bara stadskörning och korta sträckor.
Helt okej med 18" dubbdäck å automat tycker jag.

+Automaten växlar jättefint , får titta på varvräknaren för att se när den växlar. I sportläget så
känns det mera , då slår den i växlarna hårdare.

+Spårkänslighet nästan obefintlig! Har haft v60(my11) och s60(my14) tidigare och med dom så åkte man nästan av vägen vid gaspådrag.
Med den här bilen kan jag släppa ratten å gasa utan problem , en härlig känsla som jag har saknat.

+Sportstolarna , är precis så sköna å sitta i som många redan har skrivit om.

+Rattvärme , såå skönt , trodde inte jag skulle använda den men den får va på ofta.

+Glympse appen , kul att visa när och vart man är påväg.

+Active High Beam , AHB2. Fantastisk funktion som funkar riktigt bra.

- Start / stopp funktionen , klart irriterande när motorn hinner stängas av bara för att man ska lägga i backen.
Brukar oftast stänga av funktionen vid start av bilen.

- Premium sound systemet , en besvikelse som många andra har rapporterat om innan. Dom pengarna känns bortkastade.

- Har även nått skrammel från höger dörr fram , det får bli inlämning till Volvo i vår för åtgärd.

Så jag är nöjd med kärran än så länge :-)-)
grillchips skrev:Vare din blåa S60 som smällde strax efter inköp? Vet att någon här på forumet i stort sett precis hämtat ut en sådan när olyckan var framme.
Ja det var min , 2 veckor tog det innan en mötande kamikazeförare svängde ut framför mej.
Nexus skrev:Riktigt snygg det ända jag har klaga på är orange blinkerslampor bak :wink:
Nu är det också åtgärdat :D
jimlindeborg skrev:Hur gammal hann din förra S60 bli egentligen? Var väl knappt ett år sen vi var nere i gbg med den :P
14 månader hade jag den , den blev ju gammal :lol:
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]