Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sierra94
#929965
Tycker min v50 är lika snygg varje gång jag ser den ;-) och hade den funnits i v70:ins storlek hade jag förmodligen inte behövt bytt bil på väldigt länge. Ibland är den tyvärr för liten (3 barnstolar bak) men jag intalar mig varje gång att det funkar fast det är trångt, så den får hänga med en stund till.

Gillar designen överlag. Helt rätt proportioner överallt!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#930501
Är riktigt nöjd över min V50, känns som en liten och praktisk bil trotts att man ändå kan lasta. Jag har hundbur i halva bagageutrymmet men får ändå in 2 st däck och fälg. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#939941
Bytte ut ventilgallren idag så man får kromkanten som jag saknat tidigare.
IMG_3648.JPG
IMG_3648.JPG (735.82 KiB) Visad 1187 gånger
Har tänkt att fixa denna lilla detalj sedan jag köpte bilen men allt för ofta har det fallit i glömska. Man kan ju byta till de som finns i t.ex. V50 -08 och nyare. Då får man byta hela alltet vilket förvisso inte är något att prata om men idag kom jag på att det räcker med att byta endast gallret från en C70 -06 för att få kromkanten på plats. Det var dessutom bara dessa som jag fick tag i idag. Lätt val alltså.

Nu ska de topsas. 8)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#941141
Har helt missat denna tråd!! Fin bil och intressanta moddar med kamera och gps!! :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#941222
Mini_ice skrev:Har helt missat denna tråd!! Fin bil och intressanta moddar med kamera och gps!! :)
Tackar! Ska uppdatera förstasidan med säljarens bilder samt efterbilder snart med.

Parkerade bredvid en svart V50 idag som ser likadan ut som min tidigare, nyare handlaget med V O L V O texten samt vingen gör stor skillnad. :)

Behöver du något till V50 så skriv ett PM, kanske finns det på lager.
Användarvisningsbild
av grillchips
#941250
Det är extra kul när man hamnar bredvid en kärra som är identisk med hur ens egna såg ut vid köptillfället. Smådetaljerna som man arbetat med blir plötsligt väldigt stora detaljer som förändrar mycket i utseendet. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#941259
grillchips: Precis, synd bara att färdiglackerade R-kjolpaket inte växer på träd bara. :) Samt, varför i tusan fick V50 först kromad grill och S40n XC-grill? Det är det första bör bytas ut. ser rätt torftigt ut. ;)
Användarvisningsbild
av grillchips
#941299
Nä de gör ju inte det. :D

Haha bra fråga, kan det varit en kvarleva från förra generationens S40? V50 var ju "ny" medan S40N bara blev rejält omgjord i övrigt?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#941314
grillchips skrev:Nä de gör ju inte det. :D

Haha bra fråga, kan det varit en kvarleva från förra generationens S40? V50 var ju "ny" medan S40N bara blev rejält omgjord i övrigt?
Samma sak på v70. V70 har kromad grill medans s60 hade xc grill, iaf från 00-04a så det är kanske att s bilarna är lite sportigare..

Jag får väl säga, Våga vägra R-design:P Nej då snyggt är det, men som sagt växer inte på träd..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]