Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#927590
Ah då är jag med, men det torde Volvo kunna bistå med ändå mot en mindre summa. Slå en pling och kolla, kan de fixa reservdelar till annat borde de kunna till detta med.

Jag måttade centrummått åt alla håll och kanter, tejpade fast vingen för att se så vinkeln blev rätt osv. Tog en bra stund med alla dubbel- och trippelkollar men utan mallar var det högst nödvändigt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#927596
Ja de borde kunna skaka fram en sats då de vid skadereparationer kan behöva ta bort vingen.

Skulle någon sitta på artnr för en monteringssats tar jag ägna emot det. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#928642
Det kom ett tidigt paket från tomten idag. :)

glillchips: Återigen har dina småvingar fått ge plats åt en större vinge, men de var snygga så länge de varade och bättre än en naken bak. :wink:
Bilagor
vinge.JPG
vinge.JPG (30.59 KiB) Visad 6360 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#928705
Stor vinge > småvingar, Alla dagar i veckan! :D du kommer bli så nöjd med den där monterad, gör så otroligt stor skillnad i utseende!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#928916
Sådär ja, nu är man återigen medlem i Volvo Aviation. Vingen är monterad! 8)

Måste säga att jag är mycket, mycket nöjd. Om det var svårt, nej, beställde monteringskit och fick ett erbjudande om montering till ett mycket fördelaktigt pris så de fick sätta dit den med.
Bilagor
Vinge 2.JPG
Vinge 2.JPG (24.84 KiB) Visad 6180 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#928920
Det var snabba puckar! Vad fick du betala för monteringskitet? Alltid bra att veta inför framtida vingköpare. :)

Och visst ser det ut som en ny bil? ;)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#928927
White skrev:Tjusigt värre! 8)

Ja visst blev det. :)

grillchips skrev:Det var snabba puckar! Vad fick du betala för monteringskitet? Alltid bra att veta inför framtida vingköpare. :)

Och visst ser det ut som en ny bil? ;)
Ja snabbt är bara förnamnet. Man ska ta tillvara på fria dagar. :)

Kitet gick på hela, håll i dig 437,96 kr. Men gav inte så många hundralappar för vingen så. Samt för att få det tätt och bra så ville jag inte sätta dit annat än deras monteringskit (VO 30664144).

Ja den ser mycket trevligare ut nu, måste erkänna att när den införskaffades så ratade jag vinge, tyckte de såg för räta ut om man jämförde med resterande kaross men tiden har fått mig på rätt köl. :)

Jaha, vad ska man göra nu då? Kanske spara lite på slantarna men det får väl tiden utvisa hur det blir med den saken. :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]