Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1083982
Vad spelar det för roll hur skivorna ser ut? Så länge de nyper bra liksom. Om skivorna är alldeles käpprätt rostiga så förstår jag ju också det, men ytrost har väl typ alla bromsar om bilen står eller körs försiktigt.
#1084038
Det är ju inte ytrost dom gnäller över, utan det är ju när det blivit riktigt grova rostkanter och defekter på slitageytan som dom påpekar det.
Jag har haft påpekningar om mina bakskivor dom senaste 2 åren(muntligt), men alltid kommit igenom då bromsvärdena har varit mer eller mindre perfekta(betydligt bättre än white's bil här :P ).
Tog mig i kragen och böt dom i våras, och ja, dom var inte vackra kan jag säga :roll: Dom hade gjort sitt, helt enkelt :P

Så nä, inte gnäller dom i onödan iaf.
#1084072
Schmoyoho skrev:Vad spelar det för roll hur skivorna ser ut? Så länge de nyper bra liksom. Om skivorna är alldeles käpprätt rostiga så förstår jag ju också det, men ytrost har väl typ alla bromsar om bilen står eller körs försiktigt.
Får ju inte vara gropar och mycket rost på skivan, men är det bara lite ytrost ska det nog gå att fixa! :)



Lucif3r skrev:Det är ju inte ytrost dom gnäller över, utan det är ju när det blivit riktigt grova rostkanter och defekter på slitageytan som dom påpekar det.
Jag har haft påpekningar om mina bakskivor dom senaste 2 åren(muntligt), men alltid kommit igenom då bromsvärdena har varit mer eller mindre perfekta(betydligt bättre än white's bil här :P ).
Tog mig i kragen och böt dom i våras, och ja, dom var inte vackra kan jag säga :roll: Dom hade gjort sitt, helt enkelt :P

Så nä, inte gnäller dom i onödan iaf.
Det är inte hur högt värdet är på bromsprovet som är det huvudsakliga, det är hur jämt bromsarna tar på samma axel. Två besiktningsmän bromsar ju inte identiskt lika. :wink:
#1120810
Då var servicen avklarad på denna!

Olja och oljefilter byttes tidigare i veckan, nu var det dax för stift och nytvättat K&N filter.



Grejerna för dagen...
Bild





Loss med kåpan.
Bild





Lossat spolarna och ur med stiften.
Bild





Lite fett på gängorna på nya stiften.
Bild





Gamla stiften såg fina ut. Motorn förbränner bra.
Bild





Momentdrar nya stiften.
Bild





Luftfilterbyte.
Bild





Skitiga filtret ur.
Bild





Nytvättat filter i och lågtemperaturfett i kontaktstycket till LMM.
Bild





Klart att åka!
Bild





Är en hel del skit i filtret som satt i!
Bild
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?