Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1078434
Spridare i kombo med högtryckspumpen alt givaren. Jag skulle dok tro starkt på spridarbyte. Jag bytte 2gg på min t4f på 6000mil

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1078456
Spridarna var teknikern så gott som säker på att det inte var. Han kollade dom och av vad jag förstod var det inget som tydde på att det var nått fel där.
#1078463
Mmmmmmm. I mitt fall båda gångerna var verkstaden ochså säkra på att det inte var spridarna. De bytte stift och tryckgivare först och konstaterade att bilen fortfarande inte gick bra. Sedan byttes spridare.

Men du får det väl på garantin i vilket fall . Hoppas det löser sig.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1078465
Det mest komiska var att andra gången spridarna byttes skulle jag få stå för kalaset själv iom att man enligt Volvo inte kunde få garanti på en del som redan var utbytt på garanti. En faktura på 6loppor landade i brevlådan. Jag vägrade dok betala och till sist drog åf tillbaka fakturan.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1078466
Jag får se vilken garanti det går på.. Och om det inte går på min extragaranti jag köpt till så blir det maskinskada. Har maskinskada till 15k mil.. Problemet uppstod innan 10000mil, och jag var inne och pratade med teknikern i slutet av förra året om problemet.. Då trodde vi att det kanske berodde på kyla bränsleblandning och korta körsträckor. (typ sur..) tankade nån tank bensin och det försvann typ.. Bytt tillbaks till Etanol sen och det återkom sporadiskt väldigt sällan först men har fortsatt och förvärrats efter det.
Skulle jag behöva ta till maskinskada måste jag se till att dom inser att det uppstått innan 10k mil.. Så självrisken inte går upp på 5500kr. :/
#1079769
Verkstan har beställt en begagnad pump.. Ska få tid för att få den bytt, och sen får vi se om det var det som var problemet. Det verkar som att min försäkring/extragaranti gäller. (Fast inte för tändstiftsbytet som teknikern försökte med först då ett var lite mörkt... det får jag betala själv. Gör inte så mycket då det ändå skulle göras på nästa service...)

Allt är inte klart än så helt 100 är jag ännu inte... återkommer... tar sån tid med verkstäder jämt. :/
#1162499
Oj.. Var ett tag sen jag uppdaterade..

Det hela löste sig fint med ny pump, men fick byta spridare också då dom tagit skada av det hela. Fick det på den försäkring jag hade så inte mer än nån tusenlapp i självrisk.

Jag har nu kört hela vintern på E85 utan minsta problem eller ojämn gång.

Igår var den inne på service.. Blev lite extrakostnader, min PST ringde och sa att jag hade max 3st bromsningar kvar på bromsbackarna bak... Han ljög inte!

Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]