Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#988610
Vi får se... Verkar som att det kan lösa sig med blocketannonsen. Den hade suttit 12k mil på hans bil.. Sen hade den orangea led-listen slutat lysa och han fått tag på begagnad o bytt.
Nu hade han typ fått en trasig men där led-kretsen var hel så han har lagat den gamla för att kunna sälja. Han skulle kolla om han kunde skicka den smidigt.. Funkar det kommer jag undan rätt bra ändå...
#988625
joel80 skrev:Den fina extra garantin jag betalade för som säljaren lovordade hade finstild text som förklarade att skada orsakad av fukt/vatten inte ersätts. Suck..
Så jävla klassiskt! :lol: Tror aldrig i mitt liv att jag fått ett skit ersatt av nån garanti eller försäkring. ALLTID något obskyrt specialfall som "JUST JAG" råkat på.
#988633
joel80 skrev:Vi får se... Verkar som att det kan lösa sig med blocketannonsen. Den hade suttit 12k mil på hans bil.. Sen hade den orangea led-listen slutat lysa och han fått tag på begagnad o bytt.
Nu hade han typ fått en trasig men där led-kretsen var hel så han har lagat den gamla för att kunna sälja. Han skulle kolla om han kunde skicka den smidigt.. Funkar det kommer jag undan rätt bra ändå...
Okej! Håller tummarna! :)
#990475
Lamphuset kom fram..
Bild

Bytte direkt och en tyngd faller från mina axlar när jag ser att allt lyser direkt och att nivåjusteringen verkar funka som den ska.
Bild

Även ljusbilden verkar bra.. Får ta med mig verktyg för att justera vid nästa besiktning för säkerhets skulle, men jag åker nog inte omkring och bländar i allafall, ljuset på höger sida är inte högre upp än det på vänster (Som alltså inte är bytt).
Bild


Kom billigt undan nu.. Försäkringsbolaget skulle faktiskt kolla om jag har nån rätt till kontantersättning för att jag fixade det själv.
(Priset från verkstan på att fixa det hela var på drygt 11 000kr!) Då skulle jag få betala 3000kr i självrisk, och försäkringsbolaget 8000kr..
Om dom nu istället ger mig säg 2000kr för reservdel och att jag fixade det själv är det väl win-win? ;)



Och ett extra stort tack till ~Kalle~ som hittade blocket-annonsen! Tack!
#1056248
Bilen var på service igår.. Fick uppdaterad mjukvara o sånt, och reagerade idag på att speglarna inte fälls in när jag låser.
Nån mer som reagerat på det och fått slå igång funktionen igen efter service?
#1077896
Bilen har gått lite småknackigt på senaste tiden.. speciellt på E85. Det kom först i vintras/senhösten. Trodde det berodde lite på kylan... och det blev bättre när jag sen tankade 2 tankar bensin. Tog ut felkoder och den hade satt felkoder på cylindertändning...

Men nu senaste månaderna har det kommit tillbaka, bilen misständer och går ibland ryckigt. Vid några tillfällen har även motorlampan tänds för att sen vara släckt flera dagar.

Lämnade in den på felsökning igår.. min tekniker kunde konstatera att den inte alls mår så bra. Han bytte tändstift, (då det ändå ska göras nästa service) men det hjälpte inte... han kollade spridarna men det verkar inte vara några problem där. Han kunde konstatera att det är för högt bränsletryck.. bilen får för mycket bränsle. Så det troligaste är nu enligt honom högtryckspumpen... så det blir byte av den.

Nu hoppas jag starkt på den garantiförsäkring jag har hos Autoconcept, som går ut i övermorgon! (Ibland ska man faan ha lite tur och vara på rätt sida om ett sånt datum också.) Serviceteknikern har anmält det dit och vi får se hur det går.. annars blir det väl att försöka ta det på maskinskadeförsäkringen.. Har förlängd till 15000 mil.. Och problemet uppstod före 10k mil.. (så kanske kan få den lägre självrisken) vilket teknikern vet om då jag rådfrågade honom i vintras.

Men hoppas på garantiförsäkringen för då blir det nog ingen självrisk alls....
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]