Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#989803
Magnus-B skrev:Nu när du säger de Schmoyoho så på sista bilden ser det snyggare ut och med ännu mörkare rutor mmm.....
Så här ser det ut med ännu mer kontrast; vit lack, svart foliering. Tyvärr svart list också men hade det varit mörkare bakruta hade det varit ännu snyggare: http://teknikensvarld.se/wp-content/upl ... ort-04.jpg
Lövet skrev:Nåt jag skulle göra är att plastidippa kromkanten under bakljusen. Det finns ju inget krom någon annanstans på hela bilen så det skulle se bättre ut tror jag.
Blir inte plastidip mattsvart? I sådana fall hade jag hellre bytt ut den svarta listen på bakluckan under Volvo-bokstäverna till en silvrig. Men kanske inte faller så väl ut med att det är just en sportmodell.

I överlag får jag säga att sport-versionen växer litegrann på mig även om jag gärna helst sett en kombination av krom och svarta lister. Grillen på din bil, TS, är nästan lite stilrenare än den på vanliga MY14+. Samma sak med folieringen bakom volvobokstäverna eller vad man ska kalla det.
Användarvisningsbild
av Wibe
#990300
Håller med om kromlisten under baklysena. Borde vara svart. Har sett bilens färg utan sport och det gör sig inte alls i mina ögon med allt krom till. Tycker att det or en helt annan bil men alla tycker vi ju olika ..
Användarvisningsbild
av ER
#990777
Schmoyoho skrev:
Magnus-B skrev:Nu när du säger de Schmoyoho så på sista bilden ser det snyggare ut och med ännu mörkare rutor mmm.....
Så här ser det ut med ännu mer kontrast; vit lack, svart foliering. Tyvärr svart list också men hade det varit mörkare bakruta hade det varit ännu snyggare: http://teknikensvarld.se/wp-content/upl ... ort-04.jpg
Lövet skrev:Nåt jag skulle göra är att plastidippa kromkanten under bakljusen. Det finns ju inget krom någon annanstans på hela bilen så det skulle se bättre ut tror jag.
Blir inte plastidip mattsvart? I sådana fall hade jag hellre bytt ut den svarta listen på bakluckan under Volvo-bokstäverna till en silvrig. Men kanske inte faller så väl ut med att det är just en sportmodell.

I överlag får jag säga att sport-versionen växer litegrann på mig även om jag gärna helst sett en kombination av krom och svarta lister. Grillen på din bil, TS, är nästan lite stilrenare än den på vanliga MY14+. Samma sak med folieringen bakom volvobokstäverna eller vad man ska kalla det.
Riktiga plasti-dip finns både matt och blank(efter behandling med glossifier el. klarlack) samt olika kulörer och brytningar.
Bäst vore ju om nedre kromade delen var genomfärgat rött som pre facelift för krom anser jag inte passar alls på bakluckan/bakljusen oavsett sport eller "glidarvariant" av V/XC70. Känns som att dom fick plats över och i all hast tänkte för mycket och kastade tärning om vad som skulle passa in där, lika illa som kromlisten på bakluckan i allmänhet som jag anser skall vara ren på allt vad lister, bilnamn, modellbeteckning, motor samt ev drivning. Där gäller sanningen "less is more". Vad som suttit bättre än kromet är att dragit ner LED-randen och vikt in den mot mitten så det blir som lutande L resp spegelvänd lutande L sett bakifrån när bakljusena lyser.
Kunde dock inte motstå frestelsen att byta ändå och ev "fixa" detta "felet" senare.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1105659
Liten uppdatering. Utseendemässigt är den som vid ny inget direkt gjort. Är nöjd med hur den ser ut. Funderar dock på att lacka bromsoken, vilken färg?

Annars har den nu passerat 3000 mil. Har precis varit inne för den årliga servicen. Jag har tyvärr haft problem med TPMS sen bilen var ny så nu har man på Volvos inrådan bytt alla sensorer i däcken. Vi får se om det var lösningen eller ej.

I övrigt är jag sjukt nöjd med bilen. Har en genomsnittlig förbrukning på 0.58 över 3000 mil med 18" sommardäck och 17" vinterdäck.

Det som jag gillar bäst med bilen är egentligen hur den känns i ca 100-110. Den är som ett ånglok, en riktig milslukare..

Någon som har tips på små men förskönande uppdateringar?

Sent from my A0001 using Tapatalk
av Jonnybcool
#1105774
Snygg Sport :) Har helt missat denna tråden :P Lackade stänkskydd tycker jag höjer utseendet mycket, i övrigt så ser den riktigt bra ut :)
Användarvisningsbild
av benny10
#1105927
Wibe skrev:Har funderat på lackade stänkskydd men är osäker på hur länge det håller sig snyggt?
Det håller. Du lackar ju inte sidan mot hjulet.
av Jonnybcool
#1105938
Hade det på min förra D4 Vea och höll i 9 månader i alla fall innan den gick till skroten och har det även på min nuvarande D4 och sitter kvar :) Bra underarbete bara så sitter de.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]