Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#983006
Skulle behöva tips på en centerhögtalare till V70in!?
Har inte monterat någon där ännu men har kollat & har en kabel framdragen till en högtalare där!
Ska man köpa någon sådan liten högtalare som sitter monterad framför Gps eller ska jag satsa på en 6,5" koaxial högtalare?
Finns det nya billiga på Volvo kanske?? :)
Alla tips & id'er är välkomna! :D
#992686
Har tyv dåligt internet för tillfälligt vilket har lett till att mina projekttrådar blivit lidande!

Har hänt lite med bilen senaste tiden.
Tyvärr har en lite unge cyklat in i vänster sidan & repat upp rätt duktigt..
Så är lite lackeringsjobb på den nu!
Får se hur denna karusell slutar!!!

Har även hunnit med att köpa på mig lite mer godis till bilen.
Bla har jag köpt lyckats köpa dom Premium sound diskanterna jag glömde köpa när jag köpte högtalarsatsen!
Så förra veckan när jag tog ett varv på skroten så hitta jag diskanterna gömda i handsfacket på en annan bil!
Montera dom & blev mycket nöjd med resultatet!!

Fick köpa en Gps & högtalare av brorsan som han köpt på skroten för ett tag sedan.
Bild

Hittade på en fräsch facelift strålkastare så var ju tvungen att köpa den oxå! (Tyv var andra sidan smälld!)
Bild

Ett par facelift backspeglar hittade jag oxå på! (Dock upptäckte jag när jag åkte från skroten att ena var med markbelysning & den andra hade inte de!)
Bild

Bild


För att ytterligare efterlikna en civilpolisbil så har jag köpt & monterat Led-lampor som backlampor! Ej inkopplade ännu men monterade.
Bild


Såg en Subwoofer matta låg slängd på marken på skroten så var rätt snabb med att fiska upp den!!
Tyv så hade någon slitit ur både bas & kablar ur bilen som mattan hade legat i.
Men har hittat en subwoofer på en skrot & volvo säljer ett moteringskit för runt femhundringen.
Har någon köpt & eftermonterat en subwoofer?
Är det enkelt att eftermontera en sådan? Blir det stor skillnad på ljud?
Bild

///MVH Daniel
Senast redigerad av 1 Dannnee, redigerad totalt 0 gånger.
#1000939
Har ju köpt facelift backspeglar & undrar nu hur jag monterar spegelglaset! Hur jag än fixar & trixar så fäster inte glaset ändå :( utan de sitter jättelöst & släpper vid minsta beröring! :cry:
Någon som vet hur man fäster de?
Ska man kanske ge sig på att försöka limma fast den? :???:
#1107544
Tjenare!!
Har varit dött här en längre tid tyv!
Rätt mycket har hänt med bilen faktist! Ska kasta upp en större update då jag hunnit fota av allt skoj :)

Har en fråga! Jag har köpt en Cd-växlare på skroten.
Har upptäckt denna kabel som är färdigdragen i bakluckan under säkringsboxen.
Bild
(Grön kontak med svart,Blå & gul kabel)

Kontakten passar som handen i handsken i Cd-växlaren.
Är det färdigdraget tro?
Dock måste jag ju ha en din-kontakt oxå, som inte är dragen! :P
Att jag kommer att behöva mjukvara vet jag! :)

///MVH Daniel
#1107742
Säkert att det behövs mjukvara? CD-växlar emulatorerna som ger AUX funkar ju utan..

Har du lust att ta en bild på hur du fäst dina backljus under bilen? Jag har likadana liggande som väntar på montering men hade svårt att se något klockrent ställe att fästa i så jag funderar på insidan av bakrutan istället. Men har du hittat på något fiffigt så..
#1107769
Dannnee skrev:Tjenare!!
Har varit dött här en längre tid tyv!
Rätt mycket har hänt med bilen faktist! Ska kasta upp en större update då jag hunnit fota av allt skoj :)

Har en fråga! Jag har köpt en Cd-växlare på skroten.
Har upptäckt denna kabel som är färdigdragen i bakluckan under säkringsboxen.
Bild
(Grön kontak med svart,Blå & gul kabel)

Kontakten passar som handen i handsken i Cd-växlaren.
Är det färdigdraget tro?
Dock måste jag ju ha en din-kontakt oxå, som inte är dragen! :P
Att jag kommer att behöva mjukvara vet jag! :)

///MVH Daniel
Vet inte men på sena S/V70 så är den kontakten till nivåsensorn för larmet, möjligt att det är samma på din bil ?:-/

Edit: förresten så verkar denna kontakten vara någon slags standard kontakt då den sitter lite varstans i bilarna, iaf så gör den det på min :)
#1107856
SBergdahl skrev:Säkert att det behövs mjukvara? CD-växlar emulatorerna som ger AUX funkar ju utan..

Har du lust att ta en bild på hur du fäst dina backljus under bilen? Jag har likadana liggande som väntar på montering men hade svårt att se något klockrent ställe att fästa i så jag funderar på insidan av bakrutan istället. Men har du hittat på något fiffigt så..
Asså i Volvo's monteringsvisning står det att de krävs mjukvara!
Men de krävdes mjukvara även när man bytte Ex stereo, Montera slutsteg osv osv.
Jag kunde spela på utan problem med både stereon & Steget!

Om jag var du så skulle jag ha bytt till diodlampor/led i orginal backljus samtidigt.
Bara för att matcha färgen på backljuset uppe & nere lixom. Finns special anpassade lampor till backljuset. :)
Jag skruva dom ärligt i dom hålen som finns på plasten där!
Men tanken är att jag ska skruva fast 2st beslag/hålplatta ovanför & under draget,
sen fästa backljuset på de undre beslaget.
Om man väljer ett längre beslag ned till så kan man själv välja vilken plassering som blir bäst på backljuset :)
(Sedan kapa bort den biten som blir överflödig)

///MVH Daniel

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]

ljud vid generering

2021 utanför garantin förstås. L&a[…]

Jag svarade i din tidigare tråd också […]