Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1107858
DayDreamer skrev:
Dannnee skrev:Tjenare!!
Har varit dött här en längre tid tyv!
Rätt mycket har hänt med bilen faktist! Ska kasta upp en större update då jag hunnit fota av allt skoj :)

Har en fråga! Jag har köpt en Cd-växlare på skroten.
Har upptäckt denna kabel som är färdigdragen i bakluckan under säkringsboxen.
Bild
(Grön kontak med svart,Blå & gul kabel)

Kontakten passar som handen i handsken i Cd-växlaren.
Är det färdigdraget tro?
Dock måste jag ju ha en din-kontakt oxå, som inte är dragen! :P
Att jag kommer att behöva mjukvara vet jag! :)

///MVH Daniel
Vet inte men på sena S/V70 så är den kontakten till nivåsensorn för larmet, möjligt att det är samma på din bil ?:-/

Edit: förresten så verkar denna kontakten vara någon slags standard kontakt då den sitter lite varstans i bilarna, iaf så gör den det på min :)
Tjena!
Slog en sökning på Google & då dök de upp en bild som visade va kabeln var till :)
Du var inne på helt rätt spår ;) sensorn ska sitta alldeles bakom kontakten på min bild da!

Joo verkar som dom haft ett rejält överskott på dessa & användt dom till allt XD ;)

///MVH Daniel
#1107859
Lucif3r skrev:Ja, dom där gröna kontaktstyckena är rätt vanligt förekommande, och inget att lita på "bara för att det passar", så att säga.
Tjena, joo har kommit fram till de :oops:
Blir nog att koppla in larm ist för CD-vxl.
Denna kabel var ju till nivå sensorn bak :lol:

///MVH Daniel
#1107900
Har du kollat andra sidan på bilen så att det inte sitter en kontakt där som är till Cd-växlaren? Men jag antar att det är på vänstersidan (Förarsidan) som cd-växlaren ska sitta på? Det borde ju vara tre kablar till den en röd för konstant plus en svart (jord) och en som är blå/vit signalkabel från radion så är det på S/V70.

Du behöver förresten en mjukvara sen till nivåsensorn för larmet sen skulle jag tro :)
#1108011
Dannnee skrev:
SBergdahl skrev:Säkert att det behövs mjukvara? CD-växlar emulatorerna som ger AUX funkar ju utan..

Har du lust att ta en bild på hur du fäst dina backljus under bilen? Jag har likadana liggande som väntar på montering men hade svårt att se något klockrent ställe att fästa i så jag funderar på insidan av bakrutan istället. Men har du hittat på något fiffigt så..
Asså i Volvo's monteringsvisning står det att de krävs mjukvara!
Men de krävdes mjukvara även när man bytte Ex stereo, Montera slutsteg osv osv.
Jag kunde spela på utan problem med både stereon & Steget!

Om jag var du så skulle jag ha bytt till diodlampor/led i orginal backljus samtidigt.
Bara för att matcha färgen på backljuset uppe & nere lixom. Finns special anpassade lampor till backljuset. :)
Jag skruva dom ärligt i dom hålen som finns på plasten där!
Men tanken är att jag ska skruva fast 2st beslag/hålplatta ovanför & under draget,
sen fästa backljuset på de undre beslaget.
Om man väljer ett längre beslag ned till så kan man själv välja vilken plassering som blir bäst på backljuset :)
(Sedan kapa bort den biten som blir överflödig)

///MVH Daniel
Färgmatchningen är sekundärt än så länge :)

Jag får spana lite till då. Plasten känns så fladdrig med utsnittet för dragkrokslocket. Ska nog ha en klämma på dragkroksbalken om den ska sitta där nere. Bakrutan är nog egentligen bättre för ljusets skull.. Får fundera lite till.
#1172584
Tjenare!!
Har fått problem, troligtvis med spjällhuset. Fått upp felkoder på den!
Varmätarn pendlar mellan 900 & 3500 varv. Bilen låter som en gammal fiskebåt.
Ibland funkar den som den ska i 10mil, sen ger den upp & hostar å bråkar helt plötsligt! Max hastighet är 40-45Km i timmen som man får upp den i när den bråkar!
Kopplar man ur batteriet & väntar i 5min så funkar han som vanligt igen!

Har som sagt bestämt mig för att byta spjällhus.
MEN KAN MAN KÖPA ETT SPJÄLLHUS PÅ SKROTEN & MONTERA ELLER BÖR MAN KÖPA ETT NYTT?
HUR ÄR DET MED MJUKVARA? MÅSTE JAG LÄMNA IN BILEN PÅ BILIA & TANKA IN NY MJUKVARA?

ALLA TIPS är värdefulla!! :)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]