Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#909318
14900 tycker jag var rimligt pris då den saknar AC!! Men det ser fin ut :D
Original Träpaneler har jag ligger i garaget om någon är intresserad :wink:
Användarvisningsbild
av david70
#909368
Nexus skrev:14900 tycker jag var rimligt pris då den saknar AC!! Men det ser fin ut :D
Original Träpaneler har jag ligger i garaget om någon är intresserad :wink:
Det tycker jag med! Tackar :P Jo, jag kände att AC hade kommit väl till pass i somras :P Original träpaneler som i "äkta trä"? :) Fanns det?
Apropå dessa "träpaneler": "Den nya instrumentbrädan är gemensam med coupémodellen C70. Träratt och läder är tillval, liksom träpanelen för 4 700 kr(!)." http://egmont-media.s3-website-eu-west- ... 70104.html 4700:- för plast-trä! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
#909369
Nä fanns ej i äkta trä men i äkta plast :wink: . Japp jag kolla priserna på paneler en gång på volvo och de låg på 4000+ :!: men hade utgått. Finns få tag i på blocket till vettiga priser....
Kom över en klipp ny "träplast" ratt förut för 1200:- på blocket. Ny ratt på volvo kostar ex antal 1000 lappar :-O)
Har även den åtråvärda panelen till askkoppen bak i trä. Hitta efter många års letande :D

På tal om annat du borde montera stänkskydd bak. Rumpan ser naken ut på kärran sen hjälper det hålla stötisen renare oxå :-)-)
Användarvisningsbild
av david70
#909377
Det var priser det! :-O) Hehe, detta innebär att 1a ägaren av min bil tyckte det var värt att lägga 4700:- på "träplastpaneler" men inte kosta på ECC :P Märklig prioritering enligt mig! :roll: okej! trärattarna tycker jag är riktigt fina, ger ett trevligt intryck! :) Jasså finns det träpanel till askkoppen bak också? Jag har någon form av träimitation på min s70 till askkoppen bak men det är en så dålig imitation (inte alls lika snyggt som fram) så det måste finnas en annan variant?
Apropå stänkskydd :wink: :
Håller med om att det ser naket och tomt ut utan stänkskydd så införskaffade det i augusti någon gång. Du hann tipsa mig innan jag han lägga upp bilden :) Stänkskydden passar verkligen S70! Enkla och roliga att montera och inte så farligt dyra heller. Jag gav 320:- för dem på Helmia bil i Karlstad! :D Bilen har fått på sig vinterdäck i dagarna också!
Bild
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
#910774
david70 skrev:
Lucif3r skrev:Och ja, det är större skillnad på x70 mot 850 än vad man kan tro.
Ja, verkligen. S70:n känns nästan som en helt annan bil än 850. Känns mogen och lite gubbig medan 850 känns sportig och lite ungdomlig. S70 är MKT tystare. En av de saker jag störde mig mest på 850 var det otroligt höga däckljudet (lät nästan som att stå vid ett vattenfall i farter över 60km/h :o ) S70:n är så tyst att man knappt hör motormorret som man hörde på 850. Innan köpet tänkte jag att "aja x70 är bara en 850 med ny inredning och rundare front" men nepp :roll:
Lustigt det där tycker jag, jag har en 855 -97a och pappa hade en V70 -97 och jag tycker inte att det är nån skillnad, tycker snarare att min 855 går tystare och mjukare efter vägen än vad V70in gjorde. 28 tusen mil på min och V70in hade rullat 29 500 när den såldes. Har även en vän som har en S70 -98 som rullat 32 tusen och den känns inte tystare eller går bättre efter vägen än min 855a heller. :???: Är det fel på mig? Eller gjorde Volvo något speciellt med 850 -97or med tanke på att det var sista modellåret av 850? :-)-) :) :?:
Användarvisningsbild
av david70
#910835
Intressant! :) Jag tror att särskilt de tidiga modellerna av 850 hade högt vägljud. Såg ett gammalt avsnitt av trafikmagasinet då de sa det :P Sen har jag läst om att senare 850is har tjockare rutor. Så senare 850s är säkert mkt tystare än min -94 var. Har inte åkt någon annan 850 än min gamla så har inte så många att jämföra med men mellan min 850 och S70n är det stor skillnad. Men som sagt, lustigt :P Kanske är så att skillnaderna i så fall inte är så märkbart stora mellan en sen 850 och en x70 jämfört med en tidig 850 :P Har säkert mkt att göra med slitna bussningar, stötdämpare och dörrlister etc också. Hur upplever du motorljud mellan 850 och s/v70? Det är en av de saker jag märkt störst skillnad på. I 850 så var det ett mer rytande från motorn och i s70 hör man mest hur det morrar lite som jämförelse :)
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
#910850
Lucif3r skrev:Möjligt att dom ljuddämpade -97orna lite mer än tidigare, men knappast mer än x70 eftersom dom ville sälja den nya modellen... Så ja, det är nog fel på dig :P :wink:
Det skulle ju vara mycket konstigt om dom ljuddämpat en 850 -97 bättre än en X70 såklart. Men om man tar en 850 -97 mot en -92a så lär det ju ha kommit en del förbättringar under modellens gång? Och som vi vet så är väl det sista modellåret alltid det bästa i dom flesta fall? :wink: :D Gäller dock inte X70. Elektroniskt gasspjäll som lägger av ger jag inte mycket för.

Angående ljudnivån så kommenterade till och med min syster, "vad tyst den går". Jag blev lite paff för hon är inte direkt bilkunnig eller speciellt intresserad. Ni med 850 -97or och som åkt/kört X70, vad säger ni om detta fenomen, är 850 -97 mycket mer högljudd än en X70? Skulle vara kul att höra vad fler har att säga om detta. Inbillar jag mig bara (syrran också tydligen) att den är tyst eller är min 855 ett specialfall när det gäller ljudnivån? :o

vol:-)
Senast redigerad av 1 VolvoMotor, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
#910865
david70 skrev: Intressant! :) Jag tror att särskilt de tidiga modellerna av 850 hade högt vägljud. Såg ett gammalt avsnitt av trafikmagasinet då de sa det :P Sen har jag läst om att senare 850is har tjockare rutor. Så senare 850s är säkert mkt tystare än min -94 var. Har inte åkt någon annan 850 än min gamla så har inte så många att jämföra med men mellan min 850 och S70n är det stor skillnad. Men som sagt, lustigt :P Kanske är så att skillnaderna i så fall inte är så märkbart stora mellan en sen 850 och en x70 jämfört med en tidig 850 :P Har säkert mkt att göra med slitna bussningar, stötdämpare och dörrlister etc också. Hur upplever du motorljud mellan 850 och s/v70? Det är en av de saker jag märkt störst skillnad på. I 850 så var det ett mer rytande från motorn och i s70 hör man mest hur det morrar lite som jämförelse :)
Jag har också sett det gamla avsnittet där dom sa det, bland annat att de tidiga 850 hade för tunn framruta så den sprack. Så ljudnivån i 850 borde ju ha blivit förbättrad till senare modellår. Ska sägas att min är en GLT och pappas V70 också var/är en GLT. Motorljudet i 855an är ju fantastiskt, ett riktigt mörkt rytande är det. Har inte direkt tänkt hur motorljudet var på V70in, körde den inte så mycket och när jag åkte funderade jag inte speciellt mycket på det, men nu när jag försöker minnas tillbaka så känns det nästan som att 855an spelar sången lite högre. (RO) Däremot så är min väns S70 en 2.5T och den motorn låter inte ens i närheten av vad min gör. Turbon verkar ju sänka ljudet från motorn rejält.

Men om vi jämför vägljudet och vindbruset osv mellan min 855 och en X70 97-98 så tycker jag inte det är någon skillnad alls faktiskt.
Användarvisningsbild
av david70
#910870
Då vet du vilket avsnitt jag menar, finns på youtube! :D Ja, tkr också att motorljudet är mysigare i 850 :P Men möjligtvis isolerades det ner i x70 för att det var för sportigt eller ngt :roll: Får se om någon annan 850 åkare kan kommentera dina upplevelser om ljudnivån :) på min 850 kom ialf det mesta av oväsendet från hjulhusen. Att sitta i baksätet var lite som att åka nercabbat ljudmässigt (överdriver men ni förstår nog liknelsen 8) ) man hörde ialf knappt vad de fram sa :P

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen