Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1450657
Blev ju kanon!
Användarvisningsbild
av david70
#1450809
Tack så mycket hörrni! :-) Jag är faktiskt riktigt nöjd också själv. Någon dag efter att bilen blev klar blev den utlånad till min mor då hennes Citroen Berlingo -16 varit på reparation i ca 2 veckor. Nu är Volvon tillbaka och jag har kunnat njuta av verket ordentligt för första gången idag :) Själva tjusningen med att fixa till till utseendet på en lite äldre bil märkte jag tydligt idag. Bilen ser väldigt fräsch ut för sin ålder och det känns lite som att komma åkandes i något som kommit i en tidsmaskin till dig :-D Jag ska inte överdriva hur fräsch bilen är men känslan är den p.g.a. skillnaden mot hur den såg ut innan :-) Det finns ju hård konkurrens ifrån "Arne och Gerda 80+" som köpt sin S70 ny 1997, nu kört 12.000 mil, tvättat den 1 gång i veckan och förvarat den i garage :P Såna exemplar råkar man ju på att se ibland och då hamnar man omedelbart i lä, även nu :-D
Men den här rostlagningen/lackeringen blev betydligt bättre än den jag gjorde för 4,5 år sedan och jag är nöjd.

Ut på tur med S70:n idag. Loppis-runda med tjejen med i bilen och 1 bil efter oss i kortege med mamma, moster och syster i. Blev några mil runtom här i trakterna kring Karlstad. Trevlig med väldigt varmt i AC-fri S70 i 24C värme :P
Användarvisningsbild
av Briander
#1451318
Rikt fin bil i en fin färg! Saknar min gamla S70 GLT ibland. Ser bilder från mina hemtrakter här också :)
Användarvisningsbild
av david70
#1451416
Briander skrev: ons 23 jun 2021, 08:38 Rikt fin bil i en fin färg! Saknar min gamla S70 GLT ibland. Ser bilder från mina hemtrakter här också :)
Tack så mycket! :) Ja färgen är läcker. Sticker ut lite bland dagens alla mulna/grådaskiga bilar i regel (ändå om undantag finns, t.ex. sett nya XC60 i någon läcker mörkröd-metallic).
Ja, jag är glad att jag behållit bilen nu då det är kul omväxling från min silverfärgade V70n 140 -03 att få köra S70 då och då.
Jaså, se där! :-) Vad roligt! Gissar att du tog det på Skåre-bilden? :-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1451494
Ja men det är mycket gråskala numer, det är kul att Volvo har den röda som piggar upp :)

Yes Skåre, där har man varit mycket förr :)
Användarvisningsbild
av david70
#1451617
Briander skrev: tor 24 jun 2021, 11:16 Ja men det är mycket gråskala numer, det är kul att Volvo har den röda som piggar upp :)

Yes Skåre, där har man varit mycket förr :)
Ja, trist med all denna gråskala så roligt med lite uppiggande kulörer ibland :-)
Jaså Skåre ja. Kul att du kände igen dig.
Användarvisningsbild
av david70
#1451618
Lucif3r skrev: tor 24 jun 2021, 23:48 Silver/grå/vit är nog dom tråkigaste färger man kan ha på en bil. :bored:
Jag håller helt med. Lider lite varje dag av att min v70n är silverfärgad :bored: Men det positiva är att man helt och hållet slipper oro gällande repor på lacken :-D

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]