Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#895475
Nu är jag osäker på vad det är för dimensioner på standardsulorna på V70 men sänkning på min V50 samt däckskillnad 195/55 -> 225/35 gjorde att det kändes som en helt ny bil, utan att överdriva ett dugg.
Värt varenda krona.
av matnik
#895979
225/50 R17 är standarddimensionen på V70. Lutar väl åt att byta till 19" 235/40 som verkar vara rekomenderad dimension.

Men först hjulinställning i början av oktober, får se om jag kan hålla mig till våren eller om det blir nya däck redan innan vintern :P

/Matte
grillchips skrev:Nu är jag osäker på vad det är för dimensioner på standardsulorna på V70 men sänkning på min V50 samt däckskillnad 195/55 -> 225/35 gjorde att det kändes som en helt ny bil, utan att överdriva ett dugg.
Värt varenda krona.
av matnik
#901502
Service utförd hos Bilia i Uppsala. Passade även på att få på en R-design spoiler med plats för ett slutrör. Återstår dock att leta upp ett snyggt slutrör. En miss från min sida var ju att de flyttade över parkeringssensorerna från gamla spoilern och de var ju lackade i bilens färg i stället för svarta. Trodde att det hängde med nya svarta med spoilern. Men jag tyckte ändå idag att det ser ganska ok ut. Annars får man väl fixa det framöver

Bild

/Matte
av matnik
#901680
Ja, faktum är att jag gillar det mer och mer. Så det får nog vara färg på sensorerna tills nån övertygar mig om motsatsen. :-)

Brainy skrev:På fotot såg det ju faktiskt lite häftigt ut med kontrasten.
av matnik
#904994
Hjulinställning nu fixad efter sänkning på vianor. Hann att köra ca 100 mil efter sänkning innan hjulinställning gjordes i fredags. Lite snett och vint enligt protokollet, inget jag dock märkte. Men det ska väl nu vara bra för kommande däckslitage.

Bild

/Matte
av Lövet
#905498
Nej det är en fristående firma. Det verkar dock fungera bra.
av matnik
#906731
Det är ingen Volvo orginal utan eftermarknads tillbehör en liten kontakt du kopplat in i Odb-uttaget. Sen kan man styra dieselvärmaren med orginalfjärren. Ett tryck på lysknappen och två tryck på låsknappen så startar man värmaren. Perfekt om man har bilen nära (startar värmaren från balkongen) Kostar ca 1500 svenska kronor. Volvo skulle ha hela 6000 svenska kronor för sin variant av detta och då åkte man på en speciell fjärrkontroll också. Har man bilen nära så är autokey plugin kanonbra tillbehör.

/Matte

invita skrev:Hej.
Autokey plug in.
Hur funkar det, er det volvo eller ?
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]