Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av matnik
#893666
Då är sänkningssatsen monterad, 35mm. Än så länge känns det ingen större skillnad vad gäller komfort. Men det tar väl ett tag innan fjädrarna sätter sig. Kör ju också med 17" hjul än så länge. Återstår att göra en hjulinställning också om några veckor.

/Matte
av matnik
#893937
Så här blev resultatet, kanske sjunket ner lite till när fjädrarna har satt sig.

Bild

Nån som har bra koll på hur långt man ska köra innan man gör hjulinställning. Har hört allt från 5 km till 100 mil?! ??:-/

/Matte
Senast redigerad av 1 matnik, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
#894139
Tycker det ser alldeles prima ut! ;)
av matnik
#894233
Märkligt!!

Den där bilden hade jag inte lagt in! Konstigt?!

Nu är bilden fixad iallafall i tidigare inlägg.

Det är satsen från v-parts som sitter på bilen

/Matte
Användarvisningsbild
av mxjolle
#894505
matnik skrev:Då är sänkningssatsen monterad, 35mm. Än så länge känns det ingen större skillnad vad gäller komfort. Men det tar väl ett tag innan fjädrarna sätter sig. Kör ju också med 17" hjul än så länge. Återstår att göra en hjulinställning också om några veckor.

/Matte
Känner du inte att den "vaggar" mindre i stadstrafik? Speciellt i korsningar?

Det är nämligen mitt enda problem med v70II, att den just vaggar och inte ligger lika bra på vägen som en v60. Jag väntar nog dock tills i vår med fjädrar och fälgar, om jag nu får fingrarna ur... :roll:
av matnik
#894682
Har hunnit köra lite mera nu och jag upplever faktiskt bilen som mindre svajig efter monteringen av sänkningssats. Upplevde att den var lite för mjuk innan. Detta är en klar förbättring. Sen får man se hur det blir när det åker lite större hjul på bilen

/Matte

mxjolle skrev:
matnik skrev:Då är sänkningssatsen monterad, 35mm. Än så länge känns det ingen större skillnad vad gäller komfort. Men det tar väl ett tag innan fjädrarna sätter sig. Kör ju också med 17" hjul än så länge. Återstår att göra en hjulinställning också om några veckor.

/Matte
Känner du inte att den "vaggar" mindre i stadstrafik? Speciellt i korsningar?

Det är nämligen mitt enda problem med v70II, att den just vaggar och inte ligger lika bra på vägen som en v60. Jag väntar nog dock tills i vår med fjädrar och fälgar, om jag nu får fingrarna ur... :roll:

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]