- tor 12 jun 2014, 15:24
#871765
Efter att jag ägt bilen i tre år nu är det kanske dags att skapa en liten tråd om den?
Det är en XC60 T6 AWD MY 2009 som jag köpte 2011. Bilen i fråga var med vid press-introduktionen av XC60 i Valencia i September 2008 och kom därefter ut på den privata marknaden via Bilia Haga Norra i Stockholm.
XC60 T6 AWD fanns bara tillgänglig i Sverige för förbeställning vid introduktionen och drogs sedan tillbaka från den svenska marknaden av Volvo då den ansågs allt för "omiljövänlig". Detta resulterade i att endast 41st bilar såldes under slutet av 2008 som årsmodell 2009. Den återkom sedan på programmet under 2011.
Bilen är i princip fullutrustad (de flesta skulle nog benämna den så), saknar endast fem optioner i utrustningslistan. Det är en fantastisk bil som jag bara blir mer och mer nöjd med för var dag som går, jag har kört den ungefär 6000mil nu sedan jag köpte den. Vad skulle kunna ersätta denna fantastiska bil/motor?
Den har förädlats lite ytterligare under åren jag haft den, nya fälgar, lite R-design lister, skid och scuffplates, Polestaroptimering (315hk/480nm), inbyggt 4G WiFi nätverk, motor/kupévärmare och lite annat smått och gott.
Så här såg den ut den 8 Augusti 2011 när jag körde hem den de 40 milen från tidigare ägare.
Idag ser den ut såhär:
En bild på det härliga hjärtat...
Inredningen med sand och Mocca färgat skinn, med ljus ratt och knopp och Nordic Light Oak panel ser ut såhär:
Trots att jag gillar puts och är väldigt rädd om den får den ibland slita, och visa vad den går för.
Det är den överlägset bästa dragbil jag kört, sticker som ett skott trots att dryga 2 ton hänger bakom..
Det är en XC60 T6 AWD MY 2009 som jag köpte 2011. Bilen i fråga var med vid press-introduktionen av XC60 i Valencia i September 2008 och kom därefter ut på den privata marknaden via Bilia Haga Norra i Stockholm.
XC60 T6 AWD fanns bara tillgänglig i Sverige för förbeställning vid introduktionen och drogs sedan tillbaka från den svenska marknaden av Volvo då den ansågs allt för "omiljövänlig". Detta resulterade i att endast 41st bilar såldes under slutet av 2008 som årsmodell 2009. Den återkom sedan på programmet under 2011.
Bilen är i princip fullutrustad (de flesta skulle nog benämna den så), saknar endast fem optioner i utrustningslistan. Det är en fantastisk bil som jag bara blir mer och mer nöjd med för var dag som går, jag har kört den ungefär 6000mil nu sedan jag köpte den. Vad skulle kunna ersätta denna fantastiska bil/motor?
Den har förädlats lite ytterligare under åren jag haft den, nya fälgar, lite R-design lister, skid och scuffplates, Polestaroptimering (315hk/480nm), inbyggt 4G WiFi nätverk, motor/kupévärmare och lite annat smått och gott.
Så här såg den ut den 8 Augusti 2011 när jag körde hem den de 40 milen från tidigare ägare.
Idag ser den ut såhär:
En bild på det härliga hjärtat...
Inredningen med sand och Mocca färgat skinn, med ljus ratt och knopp och Nordic Light Oak panel ser ut såhär:
Trots att jag gillar puts och är väldigt rädd om den får den ibland slita, och visa vad den går för.
Det är den överlägset bästa dragbil jag kört, sticker som ett skott trots att dryga 2 ton hänger bakom..
Senast redigerad av 3 MartinS, redigerad totalt 0 gång.
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic