Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Andis
#1093466
Såg dina bil byter planer från aug 2015.

Håller med ditt slut resonemang vad ska du byta till?
En roligare motor än den du har går inte att köpa idag. (Har dock inte kört nya T6 4 cyl så ska visserligen inte uttala mig om skillnaden men har svårt att tro att man fått in den fina gången T6 6cyl bjuder på) (dock tror jag förbrukningen på nya T6 4cyl gör att man kanske hellre väljer den som motor för vardagskörningar)

Hur som tycker du ska behålla din bil som dessutom ser väldigt välskött ut och hålls välputsad och tvättas ofta. Är själv ingen person som byter ofta men det är ju så man blir lite intresserad att veta om du får för dig att byta om några år en välskött xc60 t6 kanske inte är så fel att köpa ;-)

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av MartinS
#1095942
Härligt att vakna upp på semestern, slå upp dörren från sovrummet i sommarstugan och spana ut på en nytvättad XC60 som står och glänser i solen. Nu är det dags att ta grusvägen ner till badet :roll: :lol: :lol:

Bild

Andis, det kan bli bilbyte i höst eller vinter, vi får se.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1115909
Winter is coming....


16kmil sätter sina spår, dags för lampbyte... Trots att de gamla inte hade några missfärgningar, och jag trodde de lös bra, så får jag nog ändå säga att det är en enorm skillnad med nya lampor. Jag tror inte jag behöver berätta vilken av de två jag bytt på bilden nedan?

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1118943
Idag blev det byte till vinterdäck, samma gamla Merac fälgar som tidigare år med 235/60-18 däck, men i år skodda med sprillans Continental Icecontact 4x4. De gamla Hakka-däcken hade bra mönster men var lätt ålderstigna, så det blev nya i år när jag kom över dom till ett snuskigt bra pris.

Bild

Observerade att bromsbeläggen bak börjar närma sig slutet, ganska väntat då jag bytte dom vid 8kmil förra gången, och nu har den rullat 16kmil. Nya ligger i källaren hemma tillsammans med en uppsättning nya skivor. Får ta tag i det i veckan.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1119007
Man skall inte skjuta upp det man kan göra idag till morgondagen.... Lika bra att byta på en gång, jag hade ju ändå allt hemma.

Bild

blev....

Bild
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av Schmoyoho
#1119013
Hade dina bakklossar någon klibbig beläggning på ena sidan? Jag hade det men visste inte vilket håll jag skulle sätta den klistriga sidan (alltså inte bara kletig utan det var en skyddande plast ovanpå). Satte klibbet mot kolven, tänker det bara drar till smuts om man sätter det utåt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1119015
Nops, inget klet, det var det inte förra gången jag bytte heller.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1122611
Åtta vintrar sätter sina spår... Backkameran har de senaste fem åren haft en liten spricka i "glashuset", men utan att det påverkat funktionen. Men nu de senaste gångerna jag tvättat bilen så har det varit lite imma på backkameran, vid närmare inspektion hade sprickan blivit större, en ny tillkommit och glaset börjar se lite slitet ut. Dags att byta kamera med andra ord.

Då det är en annan typ av kamera på tidiga XC60 är det högst osäker tillgång på kameror från skrotade bilar. Som tur är hittade jag en på JB som bara gått 1700mil, från en testbil från VCC. Den kostade en bra slant, men ändå bara 25% av nypriset. Svettigt men rätt nöjd, en ny är inte att tänka på.

Bytet var inte helt smidigt, man måste ta loss klädseln på bakluckan, lossa listen vid "handtaget" och sedan lirka ut kameran. Det blev ett par av/påmonteringar innan jag fick till det, hade lite otur med gängpaj på en skruv i handtaget som fick gängas om.

Så här såg den gamla kameran ut...

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
#1125959
Så var det dags för lite fler servicearbeten såhär innan vintern. Bytte olja i motorn (900mil och 7 mån sedan senaste servicen) och skivor och belägg fram igår. Känns bra att det är nytt och fräscht runt om nu. Jag kan ju tillägga att okhållare och skivor satt som något jag aldrig upplevt förut...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]