Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1053979
Dags för en bildupdate!

Arbetet med 945an har fortsatt; byte av katt, bensinpump (ärgat ihop), tändpuck, ABS-givare och bromsar bak nu gjort inför besiktningen.

Håller även på att bygga en ny konsol för en större gastank med delar från 850 Bi-fuel.

Bild
Såhär såg den ut vid avställning sista augusti.

Bild
Vinterdäck på..

Bild
Nya framskärmar på bgge sidor har den också fått.

Bild
Den andra 940in har inte vinterkörts på många år och står instoppad i kallagarge nån månad til :)

Bild
Sedan skulle sambon ha något att övningsköra med. Mina andra bila rär automat så då föll valet på denna!

Bild
Och naturligtvis vill vi ha god bränsleekonomi :wink: 8) Bilen går som på luft!

Bild

Alltså en kristallgrön S80 Bi-fuel 2005:a med två ägare. Är mycket nöjd!

Har funderat kring 945an- rätt kul med äldre "740"-stuk med svarta stötisar - ska man inte ta och behålla den så? Har funderat på att lacka ned men tycker det är så charmigt slitstarkt med helsvarta stötisar...
#1074997
Hinner hända en del emellanåt!

945an såld till Gotland, 854an såld till Borås. Bara 4 bilar kvar... Men alla i olika färger! :D

944an har fått sig lite tillbehör:

Bild
Original Addon

Bild
Även bak blir det original addon

Bild
Provmontering innan lack.

Bild
En vinge måste ju också dit - har någon ett fräscht bromsljusglas till vingen så säg till!
#1369912
Längesedan update


944an har fått addon och vinge monterat redan 2016, allt i pärlemor från Gävle Autolack som gjort ett kanonjobb!

Här kommer en bildexplosion:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Har också köpt en till 945:

Köpte för något år sedan en 945 Dual Fuel till. Vit, bedagad och med kokad motor då den skjutit en frostplugg. Dessutom pajjad växellåda.

Så det var bara å lyfta i en ny motor från en vanlig 945-95 och gaskonvertera insuget.

Bild

Bild

Tankar fullt för 150 spänn!

... och såhär såg det visst ut när det begav sig 1994:

Bild
#1369917
Den där 940:n var trevlig, hade förmodligen pysslat om den på ett liknande vis om jag haft en sådan ;-)
#1369973
Micce1980 skrev:Den där 940:n var trevlig, hade förmodligen pysslat om den på ett liknande vis om jag haft en sådan ;-)
Tack! Kul att du gillar stuket! Nu sitter vindavvisare på takluckan på plats också. + ny backspegel i rätt färg. Efter många turer tror jag att färgkoden är volvo 430.

Bild

Har faktiskt lyckats köra bilen genom en kohage med kor en gång till i bilens historia (för att hjälpstarta grannens gårds-240) Jäklars vad halt det blir med Galaxyfälgar å koskit :-)
#1369974
frasse4 skrev:Väldigt fin 944:a! Du får uppdatera med bilder lite oftare
Ja, 4 års-intervallet är väl snålt. Ska bättra mig!

Köpte tillbaka min röda 850 bi-fuel och undrar när jag senast såg en färsch röd 855 i trafiken?

Bild
Bild

Nu ska den dock lackas om och bytas lite plåt.

Har också hunnit starta en egen bilverkstad som mest pysslar med gasdrivna lite äldre bilar, full fart! Blir mest Volvo, men även bmw, opel, ford, skoda, vw och subaru har det hunnits med. Alltid små struntfel som de stora , märkesverkstäderna vill ha ockerpriser för..

Full gas framåt!

Tyvärr finns det numera väldigt få 850 Bi-fuel kvar (kanske 30 st) och bara 9 st 940 Dual-fuel. :-o
#1375877
Osså lite puts på det:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu blir man bra sugen att ställa undan V70in och åka 850 istället.

Detta är andra gången jag jag räddar bilen från skrotdöden - känns kul att den tycks överleva allt.
#1376329
Gör sig bra med R-fälgarna! Läste tidigare tråden att gasregulatorn på 940:n inte är vattenkyld (värmd?) blir det problem med att den fryser ibland?
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]