Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#889383
Lucif3r skrev:Fint med turbogrill :-)-)
Men du skulle skaffat en med det blåa emblemet istället :) Mycket snyggare.

Och föfan, sluta köp på dig så många bilar! Du har ju snart så många bilar så du kan byta bil varje vecka :lol:
Det börjar bli några! Men nu är det enligt principen "inte köpa en ny bil förrän en annan sålts"
swec skrev:Bara samla på dig mera bilar! Sälj de inte :P Riktigt roligt med dessa "rariteter".
Kul att du uppskattar dem! Har en USA-854 på ingång i höst. Sålde DYC:en i Maj, och HCA:n ligger ute till försäljning nu.
Ticken skrev:Fantasiskt roligt läsning! Kul med bilder på dessa bilar. Keep 'em coming!

/Ticken
Tack, kul att du gillar dem! Kommer en megaupdate till här:


Det var dags att äntligen stoppa i de sista gobitarna inför VROM 2014.

Nämligen ett stereobygge a-la original 1994:

Bild
Såhär blev mittkonsolen tillslut. Kassett OCH CD-växlarstyrning i Enkel-DIN

Bild
CD-växlaren "Volvo CD-changer Trunk Unit" samsas i skuffen.

Bild
Det gör även 2 st. HT-269 samt en ny solskyddsgardin som jag hittade på skroten för rimliga 40kr efter år av letande. :wink:

Bild
Sen blir det ju ingen riktig utrustningsnivå utan ett riktigt originallarm..


Sedan var det dags för 19500-milaservice - rotor och fördelare var original från 1993 och 20 000 mil, de såg riktigt trötta ut, ett under att bilen startade... Därefter byttes alla remmar vid vevaxeln mot nya, inte en dag för sent - de gamla höll på att torka av.

Sedan byttes stift, servoolja, Autlådan sköljd, bakaxeloljan bytt, 4 L Castrol i motorn och nya bromsar bak :D

Bild
Före
Bild
Efter
Den röde ser betydligt piggre ut nu!
Bild

Köpte en extra gastank från en Blå (!) 855-bifuel (finns bara 3 Blå kvar)
Bild

Hann också skruva lite med ASS:en för första gången på ett år. Tror att den jämte 940in är mina favoriter. Mätaren står just nu på
59 840 mil :D Har felsökt varför lambdalampan tänds när man kopplar i gasdrift och äntligen hittat felet - en styrdon som var ut funktion och förbikopplat. Ska återställa kablaget och koppa i ett nytt styrdon från DKA som fungerar.

Bild
Bild
Bild

Planen för ASS är i övrigt:
Byta länkarm väster fram (Biltema, höll knappa 2000 mil, blir med lös spindelled från en 94 nästa gång)
Framvagnsinställning (välbehövligt sedan motorbytet 2013)
Byte kupéfläkten som kvittrar lite för mycket.
Felsöka ECC:n (tom på gas).

Sen kan det bli en rätt treflig långfärdsbil med ECC och farhållare :)
#892952
Lucif3r skrev:Synd att man inte får ha olika reg.skyltar fram och bak, då skulle du haft en som det stod "FRONT" på fram :P (pratar såklart om röv-bilen 8) )
Blev erbjuden att byta registreringsnummer, men det vore ju inte lika skoj på någevis :)

Kommer en bild från VROM 2014: Volvo 7/900 firar 30 år med Volvo 940 DUAL-FUEL, En 740 SE med 3 km på mätaren (!) samt en superfin 85ans 744 GLE!

Bild
#898370
crumpets skrev:Pärlemorlacken gör sig verkligen kanon i solljuset! :)
Tack! Var du på VROM?

Bilen har varit med i Tidingen Ratten också visade det sig, här kommer lite bilder:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
(Observera att denna bild är på en vit 945-95)
Bild
Här syns de svarta nackstöden också.
#898579
För få incitament att köpa gasbilar. Volvo körde ju på med biogas långt in på 2000talet, sedan tog etanolen över. Får du samma skattelättnader med en etanolbil är det ju en no-brainer att bara bygga dessa istället eftersom det är otroligt mycket billigare att bygga etanolbil än gasbil.
Men nu är gasen påväg tillbaka tror jag. Till och med audi har ju gasbil på gång, G-tron.
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]