Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1376375
frasse4 skrev:Gör sig bra med R-fälgarna! Läste tidigare tråden att gasregulatorn på 940:n inte är vattenkyld (värmd?) blir det problem med att den fryser ibland?
Tack! Börjar verkligen bli svårt att hitta grejor till 850is numera. Trodde man inte.

Jo, regulatorn på 944an är inte vattenkyld- rätt konstigt för det är praxis. Men den har ju hållit i snart 25 år så det är ändå ok. Skulle den gå sönder ersätter jag den med en vattenkyld. Är inkopplat på ordinarie kylsystem så fryser inte. 94-00 är regulatorerna skottsäkra, men varianten som kom 02-08 är riktigt dålig i kvaliteten tyvärr. Man kan tro att bilen har multipla fel som får mycket märkliga konsekvenser om verkstaden inte förstår att det är en gasbil de har att göra med. oftast är regulatorn boven, enelt att renovera och byta som tur är :)
#1378733
Edwinviklund skrev:Vad är det för vinge och har du nåt extra glas till bromsljuset på 944 för skulle behöva ett
Hej!

Menar du på 944an? Det är en standardvinge för 940 sedan. Glasen har tyvärr utgått på Volvo, så man får försöka hitta en hyffsat begagnat. Lycka till!
#1547657
Här har det hunnit hända grejor.

Har köpt två 945 till - en vit 95a som blivit ståendes pga strul med larmet, och en röd 945 som varit både isbil och reservdelsbil innan den hamnade hos mig.

Bild


Inköpsskick:
Bild
Sedan firmabil - på tog för få företag som kör 945 numera! :-)
Bild

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]