Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#957985
Bytte batteri i nyckeln i december när keyless krånglade. Kanske har nyckeln i sig varit risig hela tiden! Jag får köra tjejens nyckel ett tag och kolla hur det funkar. Om startspärr ens är relaterat till nyckel...
Användarvisningsbild
av crumpets
#971492
Nu till lite roligare grejer!
Idag åkte sänkning och spacers på. Eibach båda två. +20mm på varje hjul och -40mm höjd.
Bild

Får knappt in fingrarna mellan däck och plåt nu :)

Bild

Jag försökte mig först på detta själv, fick utmärkta instruktioner av eccy för något år sedan, först nu jag vågade prova... Men jag fick ge upp, det var för knepigt att få loss styrled utan specialverktyg. Besviken blev jag och drog i ilskan av en av skruvarna som håller fast fjäderben i kaross...... Lämnade in bilen för att de skulle borra ur skruven ur fjäderbenet och sätta i en ny, och bad dem då byta fjädrar runtom samtidigt.
Volvo skickade dock fel reservdel så denna är ej bytt än, görs på måndag. Så tills dess vågar jag inte köra något hårt, men har tagit ett par testrepor.
Bilen känns som den borde känts från början! Ligger riktigt platt på vägen, ratten som tidigare var helt död har nu börjat förmedla lite information, gaspådrag gör inte att baken niger och nosen stiger hela tiden, kort sagt känns bilen helt underbar nu!
Hjulinställning fixas även den på måndag :) Är sjukligt nöjd just nu.
#971562
crumpets skrev:
Spoiler »
Y u do dis?? :( Jättesmå bilder ju :(
Bild postimage.org är bra :)

Låter bra iaf :D
#971650
Tittar du på dem i en webläsare blir bilderna klickbara och leder till orginalstorlek ;)
Testar:
Bild

Äh den behövde också klickas... Fast! Då blev den verkligen fullstorlek, forumbilder resizade stenhårt.

Bild
#971794
crumpets skrev:Tittar du på dem i en webläsare blir bilderna klickbara och leder till orginalstorlek ;)
Testar:
Bild

Äh den behövde också klickas... Fast! Då blev den verkligen fullstorlek, forumbilder resizade stenhårt.

Bild
Sedär! Mycket bättre! :D Bild Från detta till detta Bild

Snyggt blev det också! :)
#971983
Snyggt!!! Fast att knappt få in fingrarna var kanske en sanning med modifikation. :-)
#972439
Fick en V40 D3 Automat, när Jag lämnande in min 8 år gammla V70 på Service. Blev ganska glatt överraskad av V40 ändå. Har tidigare inte ens brytt mig om att lägga ögat mot en V40 :oops: .
Var då smidig och parkera med inne i stan. Till och med bättre svängradie än Volvo 240 och det har INTE V70... :D


Sen kändes den mycket mer "sportig" än både min V70. och min förra S60 med D5 och Sportdesign.

Din V40 ser bra ut!
#974830
Då var bilen inne på service. Soppa + luftfilter utöver normala grejerna. Ca 5500kr på bilia. Lite saftigt men inget helt sinnessjukt, bränslefilter brukar ju kunna sitta lite kinkigt till.
De rekade också bromsvätskebyte nu när bilen börjar närma sig 3årsdagen så jag slog till på det också. Summa summarum 6700kr.
Nästa vecka ska skatten betalas också, dyr månad det här :lol:
Nu när man ändå uppgraderat så mycket på kärran börjar jag bli riktigt sugen på om det finns bromsbelägg som biter bättre. Har läst lite om ferodos belägg, nån som vet hur bra de greppar när övriga bromssystemet är standard? Bilen är lite väl tung för orginalbromsarna tycker jag.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 31

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]