Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
#833996
Riktigt snygg! Grymt avis på både färgen och framför allt allt TRÄ!!! :-@ :-)-)
Användarvisningsbild
av VaCUm
#836129
Igår hämtade jag mitt paket på bussgods med en uppsättning högtalare till bilen (alla dörrar samt instrumentbräda). Nu kan jag riva ur de gamla högtalarna och använda monteringsramarna till nya högtalare utan att det känns som att jag förstör bilen.

Jag spanar nu efter lämpliga högtalare till bilen. Jag funderar på att skaffa ett 6½ tums kitsystem fram där jag monterar diskanten i instrumentbrädan. Två flugor i en smäll och dessutom 4 ohm!
Dessa verkar vara trevliga. http://www.bilradiohuset.se/product.htm ... ory_id=115

Jag har tittar i volvos kabeldiagram och det ser ut som att det går separata kablar från huvudenhetens kontakt till framdörrar och instrumentbräda.
Jag tror att min adapterkabel parallellkopplar dessa två par. Om det är så kan jag montera delningsfilter dolt någonstans bakom instrumentpanelen och jag slipper dra nya kablar.

Sedan ser det ut som att bakdörrarna och hatthyllan är parallellkopplade efter vägen dvs de går inte att dela fram vid huvudenheten. Jag tror ljudet bak får vara kvar tills vidare.
I framtiden kan jag dra separat lågnivå till högtalarna i hatthyllan och montera ett dedikerat steg i bagaget.
Användarvisningsbild
av VaCUm
#839312
Fredag kväll och lördagen blev produktiva dagar.
På fredagen rev jag ur tröskel, lister och baksäte. Jag drog kabel för min antenn till komradio och monterade antennen i hålet för rundradio-antennen.
I mittkonsollen monterade jag komradion under bilstereons huvudenhet. Jag gjorde i ordning en jordpunkt där och jordade radion och antenn via en skarvhylsa. Ström till bagaget förgrenades och en kabel drogs till mittkonsollen.

På lördagen rev jag ur hela baksätet för att komma åt hatthyllan. I hatthyllan borrade jag två hål och skruvade sedan dit en modellanpassad rullgardin :-)
I bakrutans överkant monterade jag en aktiv glasantenn för rundradio.
Slänger upp lite bilder senare idag.
Användarvisningsbild
av VaCUm
#839327
Här kommer ett lass bilder :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Efter att bilderna togs har jag klistrat fast en list på höger och vänster sida om komradion så det inte blir några glipor. På höjden sitter den redan fast bra.
Användarvisningsbild
av SvenB
#839333
Är du radioamatör :?: Ser en komradio snyggt monterad.
Användarvisningsbild
av VaCUm
#839717
Jag plockade bort panelen under ratten för att kolla på larmet idag.

En liten bild på 210/211:
Bild

Har kollat runt lite och det verkar som att det bruna "reläet" inte är ett larm.
Det finns ingen brytare under huven och jag ser ingen siren heller. Jag tolkar det som att bilen saknar larm. Märkligt då att det står volvo guard på rutorna.
Det bruna sitter där för att centrallås och annat ska fungera.

Byter man ut det mot ett "riktigt" svart så ska bilen få larm men den måste kompletteras med brytare och kanske en motor i dörren.
Användarvisningsbild
av Guligan
#839773
SvenB skrev:
Nexus skrev:snygg färg. Det var inte igår man såg en reg skylt med skattemärket kvar på :D
Och utan EU symbol :!:
Precis, och dessutom är det ju den snygga helt släta skylten, som ju dessutom är superlätta att hålla rena. Var rädd om de skyltarna!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#839797
Den gröna kontakten till 210/211 reläet, vart går den? För på VGA så går den till glasskross sensorn samt dioden. Nu vet jag inte hur det är på 960, men på 850 så har man inte larm så sitter det bara ett enkelrelä där.

För övrigt behövs inget mer än larm reläet(förutom clås motor då, om man saknar det, men tror det ska sitta orginal på nyare 900-serien) för att det ska fungera. Huvlåset är valfritt, glaskrossen likaså, och det samma gäller tutan.
Användarvisningsbild
av VaCUm
#839802
Jag budar på ett paket för larm till 850 med lite kablar, glaskrossensor, 210/211-"relä" och lite annat. Samma artikelnummer i den som 940, 960 med mera. Kollar man hos volvo ingår ingen motor till dörren i monteringskitet för S90 (vilket bör innebära att den redan finns där).
Klart bättre pris än att köpa nytt för över 2000 kr från volvo.

Kabeln försvinner in i kabelröran. Misstänker att det bara är att stoppa in ett svart relä istället för ett grönt. Lysdiod finns vid rutan.

Citat från http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 4&p=264619
Red: Basic
Brown: Dummy
Black with a wider green contact: VGA 1 (Europe?)
Black with a smaller green contact: VG2 (Europe?)
Grey with a small green contact: VG2 USA
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]