Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
Tomas88 skrev: Kommer tillbaka inom ett år? Ja i så fall vill jag absolut inte betala nästan 5000:-
De ska väl inte komma tillbaka om det är seriöst gjort? (inte så snabbt iaf?)
Ett år är lite kort, säg två kanske innan du ser antydan till rost igen.

Som jag tolkar bilden så ligger det rost bakom vecket på plåten. Blir omöjligt att komma åt att fixa det utan att ta bort skärmen och det tror jag inte de fixar för 4xxx tyvärr. Rost har som bekant dessutom en fantastisk förmåga att komma tillbaka på utsatta ställen. Sök på Google på skärmkanter och Mazda ;)
Tomas88 skrev: Nu snackade lacksnubben om att eftersom att det gått så långt så att det var bubblor i lacken så var det risk för att det var genomrostat och att man kunde behöva byta skärm.
Finns ingen ny skärm på Meca, Mekonomen eller skruvat så det verkar vara Volvo som gäller. Var inne hos dem och de sa att en ny skärm kostar 1875kr så då är man uppe i 6400. Sen finns det ett par andra småskador som jag hade velat ha fixade men kostnaderna rinner ju iväg. :(
Annars är ju ett alternativ att man försöker få fatt i en begagnad skärm för att sänka kostnaderna lite.
http://www.blocket.se/vi/21399045.htm
Eller vad sägs om en röd skärm? :) http://www.blocket.se/sodermanland/S40_ ... w=3&last=1
Färgen spelar inte så stor roll om du ändå ska lacka om, då är det ju viktigast att du får tag i en frisk skärm! :D
Användarvisningsbild
av Nexus
den röda såg ju nylackad ut.Frågan är hur den såg ut innan lack?
Kommer du upp hämtar den så bjuder jag på thaimat 8)
Användarvisningsbild
av jojjevg
Tomas88 skrev:J.F.S Modellår 2000 tror jag inte passar min.
Men jo den röda är intressant. Frågan är vad man ska bjuda i så fall.
Eftersom det står fel köp fråga om han har kvitto kanske. Har han det då hade jag kanske djuda max 1500:- pga. du kommer ändå och lackera om det.
Användarvisningsbild
av Tomas88
jojjevg skrev: Eftersom det står fel köp fråga om han har kvitto kanske. Har han det då hade jag kanske djuda max 1500:- pga. du kommer ändå och lackera om det.
Eftersom en ny kostar 1875 på Volvo så tycker jag 1500 är för mycket.
Ska jag bjuda så bjuder jag nog inte mer än 5-600. Sen om jag kan tänka mig betala mer är ju en annan sak.
Nightmare89 skrev:Hm tomas Har inte du några lister runt hjul huset?
Nä det har jag inte. Har du det?
Grammse skrev:den röda såg ju nylackad ut.Frågan är hur den såg ut innan lack?
Kommer du upp hämtar den så bjuder jag på thaimat 8)
Jamen vad trevligt. Då är det ju ingen tvekan. Kör i morgon. :P
Mja är väl lite långt. Annars tackar jag för erbjudandet :)

Vad är annars det smidigaste fraktsättet. Bussgods?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu ska ni få höra! :)

Var inne på en annan lackfirma i grannkommunen idag. Kom precis vid stängningsdags så han hann inte ge något exakt pris men han sa att för omlackering av huven + framskärmen och att då fixa den rosten som fanns på dessa så skulle jag få ge ca 2500kr.

Ovänat billigt tycker jag. Det är en nystartad lackfirma så det är ju lite svårt att höra sig för om de är bra eller inte.

Jag sa att jag skulle fundera över allt jag ville ha lackat och återkomma.
Nu har jag skrivit ihop en liten lista för att få ett kostnadsförslag som jag mailat till dem. Man blir ju sugen på att lacka mer när det var så bra pris.
  • 1
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 137

Jag hade kostat på en sprayburk med två[…]

Frågade Volvo supporten om nya Volvo MY2026 […]

Och jag har svårt att se att en liten motor[…]

Avskavda kablar ?

Hm? jag vet inte. bilen verkar aldrig ha haft extr[…]