Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nu har träpanelerna börjat att hitta sina platser i bilen först är bakre askoppen och sen handskfacket. Drog över panelerna med en omgång bilvax och dom blev som nya igen glänser som bara den :D.
Måste säga att jag tycker att dom passar för jäkligt bra mot den ljusa inredningen detsamma om man har den mörka inredningen.

Här kommer några bilder.

Bild

Bild

Monterade även bort instrument brädan så det blir lite lättare att se dom övre skruvarna till sargen runt radion och ECC.
Bild

Bild

Någon som vet vad det här är till? tycker att det ser ut som en mikrofon den sitter bredvid den högra diskanthögtalaren. Det enda som jag kan komma på att den är till är glaskrosarenheten som sitter ungefär där.
Bild
Bonden1989 skrev:Ja, då har du bara den jobbiga monteringen kvar. :wink: Handskfacket och askfatet byter man ju på ett kick. Är ju lite värre med det andra...
Blev ju faktiskt riktigt snyggt i din bil! :-)-)
Ja den i mitten konsolen är ganska så enkel men sargen runt radion herregud så många skruv den sitter fast med. Man kan ju undra om dom hade överskott på skruv. Ja det blev mycket bättre än jag trodde tur var väl det :D
DayDreamer skrev:
Bonden1989 skrev:Ja, då har du bara den jobbiga monteringen kvar. :wink: Handskfacket och askfatet byter man ju på ett kick. Är ju lite värre med det andra...
Blev ju faktiskt riktigt snyggt i din bil! :-)-)
Ja den i mitten konsolen är ganska så enkel men sargen runt radion herregud så många skruv den sitter fast med. Man kan ju undra om dom hade överskott på skruv. Ja det blev mycket bättre än jag trodde tur var väl det :D
Ja, som jag har förstått det av min Haynes-bok så är det inte så svårt med mittkonsolen. Det lättaste är att plocka bort hela partiet med armstöd och allt. Annars blir det nog knepigt att lossa de 4-5 skruvarna under... :roll:

Enligt styling-katalogen på Volvos tillbehörs-webb är monteringen mycket svår och bör överlämnas åt verkstad. :wink:
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 252

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]

Felkod P0420 Volvo v70 T4F-12

Tyvärr inte. Släcker motorlampan då[…]

Liten ventil i gasspjället B230E