Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Ok vet att jag skrev för ett tag sedan vad jag hade för planer på att montera in original extrautrustning nu har jag kommit på mer "vill ha saker" :D Skriver allt som jag vill ha.

Original radio SC-901 med CD-växlare.
Centerhögtalare tveksam om jag ska ta rti istället och modifiera in en vanlig gps.
El-antenn.
Manöverknapp för el-antennen.
Mörka träpaneler även ratt och växelspaksknopp.
Lutningssensor till larmet.
Automatisk avbländbar inner backspegel.
C70 klarglas lyktor.
Där har du en liten fin lista! :-)-)

Ska man inte ha centerhögtalare så anser ju jag att vitsen med SC-901 är helt borta, men vi är ju alla olika.
Är det någon skillnad på instrumentbrädorna mellan s/v70 och c70? Annars vore ju denna passa dig: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -18060201/
Som jag förstår är den beige och har högtalare, men det är ju ett himla sätt att inte ha bilder i annonserna. :roll:

Lutningssensor? Menar du nivåsensor då eller? Har själv funderat lite på det, eftersom jag inte tror att jag har det. :)

Klarglas är ju svindyra, men det kanske inte du tycker. Fast du gör dig själv en tjänst om du tar bort dina usa-blinkers! :wink: Vet ju inte om du älskar dom, men jag tycker ju att usa-blinkers är grymt fula! :*O/
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Ok vet att jag skrev för ett tag sedan vad jag hade för planer på att montera in original extrautrustning nu har jag kommit på mer "vill ha saker" :D Skriver allt som jag vill ha.

Original radio SC-901 med CD-växlare.
Centerhögtalare tveksam om jag ska ta rti istället och modifiera in en vanlig gps.
El-antenn.
Manöverknapp för el-antennen.
Mörka träpaneler även ratt och växelspaksknopp.
Lutningssensor till larmet.
Automatisk avbländbar inner backspegel.
C70 klarglas lyktor.
Där har du en liten fin lista! :-)-)

Ska man inte ha centerhögtalare så anser ju jag att vitsen med SC-901 är helt borta, men vi är ju alla olika.
Är det någon skillnad på instrumentbrädorna mellan s/v70 och c70? Annars vore ju denna passa dig: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -18060201/
Som jag förstår är den beige och har högtalare, men det är ju ett himla sätt att inte ha bilder i annonserna. :roll:

Lutningssensor? Menar du nivåsensor då eller? Har själv funderat lite på det, eftersom jag inte tror att jag har det. :)

Klarglas är ju svindyra, men det kanske inte du tycker. Fast du gör dig själv en tjänst om du tar bort dina usa-blinkers! :wink: Vet ju inte om du älskar dom, men jag tycker ju att usa-blinkers är grymt fula! :*O/
Ja vi får se ifall jag får råd till allt :lol:.

Ja fast SC-901 har ju även en 3-cd växlare monterad vilket är väldigt smidigt och så kan man komplettera ytligare med en 6-cd växlare i bagaget :D Instrumentbrädorna är samma ja tyvärr är den beige den är mer brun tycker jag och passar inget bra mot min inredning då tar jag nog heller en svart faktiskt eller köper en helt ny instrumentbräda på Volvo i rätt färg.

Japp nivåsensor den ska sitta höger bak i bagage du får riva ut lite inredning så får du se ifall du hittar den är en liten fyrkantig låda skulle jag tro. Glaskross sensorn är standard så den behöver du inte fundera något på ifall du har den eller ej :D

Ja det är tyvärr det dom är vet inte hur jag tycker om usa-blinkersena vissa bilar passar det på och vissa inte.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev: Ja vi får se ifall jag får råd till allt :lol:.

Ja fast SC-901 har ju även en 3-cd växlare monterad vilket är väldigt smidigt och så kan man komplettera ytligare med en 6-cd växlare i bagaget :D Instrumentbrädorna är samma ja tyvärr är den beige den är mer brun tycker jag och passar inget bra mot min inredning då tar jag nog heller en svart faktiskt eller köper en helt ny instrumentbräda på Volvo i rätt färg.

Japp nivåsensor den ska sitta höger bak i bagage du får riva ut lite inredning så får du se ifall du hittar den är en liten fyrkantig låda skulle jag tro. Glaskross sensorn är standard så den behöver du inte fundera något på ifall du har den eller ej :D

Ja det är tyvärr det dom är vet inte hur jag tycker om usa-blinkersena vissa bilar passar det på och vissa inte.
Jo, men SC-901 är ju gjord för surround-ljud så man bör ha centerhögtalare och naturligtvis förstärkaren. Annars låter det ju inte som det ska. Har för mig att den inte funkar utan förstärkaren, men centerhögtalaren kan jag inte uttala mig om.
Ja, man vill väl gärna ha en bräda i rätt färg. :wink:

Min glaskross har jag funderat på länge om den är trasig. Larmet går efter 1 minut när jag låser med dosan, men med nyckel hände inget. Har läst någonstans att det antingen är en låskista som är trasig (billigt) eller att glaskrossen för bakrutan är trasig (dyrt!).
Har inte orkat titta på det, men låskistan på höger framdörr är bytt 2011 då den stod och drog strömmen ur bilen över natten. :roll:

Tycker personligen inte att usa-blinkers passar någonstans, men jag kan inte tvinga folk att byta... :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Jag tycker också USA-blinkers ser fult ut... Gula blinkers hör hemma på <80 tals bilar :lol:
Ja blir det c70klarglas så blir det nog utan usa-blinkers ser nog lite konstigt ut annars.
Bonden1989 skrev: Jo, men SC-901 är ju gjord för surround-ljud så man bör ha centerhögtalare och naturligtvis förstärkaren. Annars låter det ju inte som det ska. Har för mig att den inte funkar utan förstärkaren, men centerhögtalaren kan jag inte uttala mig om.
Ja, man vill väl gärna ha en bräda i rätt färg. :wink:

Min glaskross har jag funderat på länge om den är trasig. Larmet går efter 1 minut när jag låser med dosan, men med nyckel hände inget. Har läst någonstans att det antingen är en låskista som är trasig (billigt) eller att glaskrossen för bakrutan är trasig (dyrt!).
Har inte orkat titta på det, men låskistan på höger framdörr är bytt 2011 då den stod och drog strömmen ur bilen över natten. :roll:

Tycker personligen inte att usa-blinkers passar någonstans, men jag kan inte tvinga folk att byta... :roll: :wink:
Själva radion tror jag inte återskapar surround ljudet utan det borde väl vara dolbyenheten som sitter vi värmepaketet som gör det ??:-/ men självklart så vill man ha surroundljud det ska visst spela på väldigt bra har jag hört på våra bilar men det är ju klart med 9högtalare så blir det ju bra ljud om nu högtalarna är något att ha. Det svåraste kommer vara att försöka få tag på dynaudio högtalarna då dessa satt på ett ytterst få bilar vad jag har förstått.

Hur är det på V70 det sitter väl en idviduell glaskross på sidorutorna i bagaget? Min sitter den på höger sida av handskfacket det borde ju även sitta en där på v70 tycker jag.

Har bestämt mig att det inte blir några usa-blinkers på klarglasen tror att det kommer se lite konstigt ut och så ser det mycket renare ut utan dom.
Användarvisningsbild
av Perra83
900/901 kräver förstärkare, huvudenheten har bara inbyggd förstärkare i centerkanalen.
Surround funktionen fungerar bara med CD skivor. CD-växlaren är känslig för brända skivor. Originalskivor fungerar bäst.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Perra83 skrev:900/901 kräver förstärkare, huvudenheten har bara inbyggd förstärkare i centerkanalen.
Surround funktionen fungerar bara med CD skivor. CD-växlaren är känslig för brända skivor. Originalskivor fungerar bäst.
Just det ja förstärkaren måste jag ju ha och den ska ju sitta under passagerare stolen. Har för mig att jag läste någonstans att det bara var 900 som hade surroundljud på cd medans 901 uppgraderad version även hade även surround på radion men jag vet ej hur det är. Det är ju ändå mest CD-skivor som jag spelar och alla är original inga kopior så det ska nog gå bra :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja dom passar på dom som jag har nu men tror inte att dom kommer att göra sig så snyggt på klarglas :???:
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 252

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)